CONNECT:  
           

Μια ροζ κορδέλα σώζει ζωές

Λένα Ιωαννίδου Δευτέρα, 2 Οκτωβρίου 2017
Λένα Ιωαννίδου
Chief Editor
 

BCA 17 Πέρασαν κιόλας 25 χρόνια από το 1992, τη χρονιά που γεννήθηκε το περίφημο Pink Ribbon. Ένα μικρό, ταπεινό, ροζ «κουρελάκι» για το πέτο, που πάνω του χτίστηκε σιγά-σιγά, ένα παγκόσμιο κίνημα. Η Εκστρατεία Ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού των εταιρειών Estée Lauder. Αυτόν τον Οκτώβριο, τιμούμε κι εμείς τη σημαντική επέτειο, ξετυλίγοντας την ιστορία της Ροζ κορδέλας …

1992: Όλα ξεκίνησαν από την Evelyn H. Lauder. Μια οραματίστρια, αποφασιστική, δυνατή γυναίκα.Την εποχή εκείνη, εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο πέθαιναν από καρκίνο του μαστού αλλά κανείς δεν μιλούσε γι’ αυτό. Προβληματισμένη από την έλλειψη επίγνωσης, χρηματοδότησης και πόρων για να ξεπεραστεί αυτή η ασθένεια και έχοντας η ίδια βιώσει την εμπειρία-είχε ήδη διαγνωστεί με καρκίνο του μαστού σε αρχικό στάδιο- ,αποφάσισε να κάνει κάτι γι’ αυτό. Η ευκαιρία της δόθηκε όταν η τότε αρχισυντάκτρια του περιοδικού SELF, Alexandra Penney- ελληνοαμερικανικής καταγωγής- ζήτησε τη βοήθεια και τη στήριξή της για να κάνει γνωστό σε όσο το δυνατόν περισσότερες γυναίκες το Pink Ribbon, ένα νέο σύμβολο ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού αντίστοιχο με το Red Ribbon που είχε ήδη γίνει σύμβολο του αγώνα κατά του Aids. Έτσι, δημιούργησαν μαζί μια υφασμάτινη ροζ κορδέλα που στερεωνόταν στο πέτο με μια μικρή παραμάνα: η αρχική σκέψη ήταν να στέλνουν ταχυδρομικά το διπλωμένο ροζ «κορδελάκι» που εμφανιζόταν, τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς, στο εξώφυλλο του περιοδικού, στις αναγνώστριες που το ζητούσαν . Επειδή όμως η ιδέα δεν ήταν και τόσο πρακτική, η Evelyn H. Lauder αποφάσισε να διανέμει τη Ροζ κορδέλα και ένα φυλλάδιο με οδηγίες αυτοεξέτασης του στήθους, μέσα από τα stand των μαρκών της εταιρείας, σε όλο τον κόσμο. Το σύνθημα εκκίνησης της Εκστρατείας Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού είχε πλέον δοθεί!

1993. Η Evelyn ιδρύει το Breast Cancer Research Foundation® (BCRF), έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, για την άντληση χρηματοδότησης η οποία θα αφορούσε αποκλειστικά την έρευνα για τον καρκίνο του μαστού.Στα 25 σχεδόν χρόνια που η Estée Lauder Companies χρηματοδοτεί την παγκόσμια έρευνα μέσω του BCRF- ο μεγαλύτερος ιδιωτικός χορηγός παγκοσμίως-, έχουν συγκεντρωθεί περισσότερα από 70 εκατομμύρια δολάρια, έχουν δοθεί 225 επιχορηγήσεις σε 240 επιστήμονες από όλο τον κόσμο, που αντιστοιχούν σε 1.120.000 ώρες ιατρικής έρευνας ! Την ίδια χρονιά καθιερώνεται από την Χίλαρι Κλίντον, "Πρώτη Κυρία" τότε των ΗΠΑ, η 19η Οκτωβρίου, Εθνική Ημέρα Μαστογραφίας.

1995. Οι μάρκες της εταιρίας αρχίζουν η μια μετά την άλλη, να υποστηρίζουν τις ενέργειες συγκέντρωσης πόρων της Εκστρατείας. Εκείνη τη χρονιά διατίθενται περισσότερες από 2.000.000 ροζ κορδέλες.

1997. Η Elisabeth Hurley γίνεται πρέσβειρα των εταιρειών της Estée Lauder για την Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού.

2000. Η Evelyn H. Lauder καθιερώνει τις φωταγωγήσεις εμβληματικών κτιρίων σε όλο τον κόσμο για να κινητοποιήσει το ευρύ κοινό, να τονίσει τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης στην αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού και να τιμήσει εκείνους που τους άγγιξε η ασθένεια. Εκείνη τη χρονιά, 26 κτίρια-ορόσημα σε 22 χώρες -ανάμεσά τους το Empire State Building στη Νέα Υόρκη, η Όπερα του Σίντνεϊ και ο Πύργος της Πίζας- «βάφονται» ροζ και γίνονται φωτεινά σύμβολα αφύπνισης και ευαισθητοποίησης. Από τότε μέχρι σήμερα, οι φωταγωγήσεις έχουν ξεπεράσει τις 1.000! Στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία, έχουν φωταγωγηθεί το Ζάππειο Μέγαρο, η Αγορά του ΟΑΚΑ, oΛόφος του Λυκαβηττού, το Δημαρχείο της Αθήνας, ο πύργος του ΟΤΕ στην Θεσσαλονίκη, το Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία στο Σύνταγμα, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η πλατεία Αριστοτέλους, ο Λευκός Πύργος και η Καμάρα στη Θεσσαλονίκη, το Ενετικό Φρούριο ΚΟΥΛΕ στο Ηράκλειο, το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο και η Πλατεία Σπιανάδα στην Κέρκυρα, το Κτίριο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού City Link, η Στοά Σπυρομήλιου, η Τεχνόπολη, το Hilton και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Φέτος, σειρά έχει το Παναθηναϊκό Στάδιο …

2002. Η Γαλλική κυβέρνηση τιμά την Evelyn H. Lauder με το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής σε αναγνώριση του σημαντικού φιλανθρωπικού της έργου ως υπέρμαχος της προσπάθειας έρευνας και ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού.

2004. Το απαλό ροζ της κορδέλας ζωηρεύει και γίνεται Hot Pink Ribbon!

2005. Η Ελλάδα προστίθεται στις χώρες που συμμετέχουν στην Εκστρατεία καθιερώνοντας μάλιστα μια διεθνή πρωτοτυπία: μεταμορφώνει τη Ροζ Κορδέλα, το σύμβολο της εκστρατείας, σε Ροζ Βραχιόλι , μια αποκλειστική δημιουργία του ταλαντούχου σχεδιαστή Δούκα, κάθε χρόνο διαφορετική, κάθεφορά πιο όμορφη! Την πρωτοβουλία της Estée Lauder στηρίζουν αφιλοκερδώς άνθρωποι της τέχνης, της μόδας, της τηλεόρασης και του αθλητισμού ενώ η Ελένη Μενεγάκη γίνεται τα τελευταία 5 χρόνια η επίσημη πρέσβειρα της Εκστρατείας. Η ανταπόκριση του κόσμου, κάθε χρόνο, συγκινητική. Το Ροζ Βραχιόλι γίνεται πάντα sold out!

2010. Η Εκστρατεία Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Μαστού δημιουργεί για πρώτη φορά ένα παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες με τίτλο «Τα περισσότερα Κτίρια-Ορόσημα που φωταγωγούνται για ένα σκοπό μέσα σε 24 ώρες». Ιστορικά αξιοθέατα όπως το Angel de la Independencia (Μεξικό), το Peninsula Hotel (Χονγκ Κονγκ), το Ζάππειο (Ελλάδα), το Burj Al Arab (Ντουμπάι) και το Κέντρο Ροκφέλερ (ΗΠΑ), φωταγωγούνται συγχρόνως μέσα σε διάστημα 24 ωρών.

2011. Φεύγει από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών, η Evelyn H. Lauder.

2012. Στην καμπάνια της Εκστρατείας περιλαμβάνεται για πρώτη φορά ένας άνδρας, καθώς είναι πλέον γνωστό πως 1% των καρκίνων του μαστού διαγιγνώσκεται σε άνδρες.

2014. Φωταγωγείται για πρώτη φορά ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι.

2017. Η Εκστρατεία γιορτάζει την 25η επέτειό της. Συνεχίζει να επεκτείνεται- είναι ενεργή σε περισσότερες από 70 χώρες - και συνδέεται με 60 και πλέον οργανώσεις για τον καρκίνου του μαστού σε όλο τον κόσμο. Κάθε χρόνο 46.000 εργαζόμενοι κινητοποιούνται μέσω των stand ομορφιάς των 15 μαρκών της εταιρείας που υποστηρίζουν τις ενέργειες της Εκστρατείας, έχοντας κατορθώσει να διανείμουν 150 εκατομμύρια ροζ κορδέλες! Προετοιμάζεται δε για τον

μεγαλύτερο ετήσιο στόχο συγκέντρωσης πόρων που είχε ποτέ: 8 εκατομμύρια δολάρια!

Στο διάστημα που η Estée Lauder Companies χρηματοδοτεί την έρευνα μέσω του BCRF, έχει σημειωθεί τεράστια πρόοδος:

-Τα ποσοστά θνησιμότητας από καρκίνο του μαστού μειώθηκαν κατά 38% τα τελευταία είκοσι χρόνια.

-Τα ποσοστά επιβίωσης των τελευταίων πέντε ετών είναι μεγαλύτερα από 90% όταν ο καρκίνος του μαστού διαγιγνώσκεται εγκαίρως.

-Οι θεραπείες προσαρμόζονται στον τύπο καρκίνου του μαστού κάθε ατόμου, επειδή τώρα γνωρίζουμε ότι ο καρκίνος του μαστού δεν είναι μια ασθένεια, αλλά πολλοί διαφορετικοί τύποι ασθένειας .

-Η χειρουργική επέμβαση δεν είναι τόσο επεμβατική και σήμερα οι περισσότερες γυναίκες μπορούν να υποβληθούν σε αφαίρεση μόνο του όγκου και όχι σε πλήρη μαστεκτομή.

Ωστόσο η δουλειά δεν έχει τελειώσει. Μολονότι τα θανατηφόρα ποσοστά του καρκίνου του μαστού μειώνονται τα τελευταία 25 χρόνια, γυναίκες και οι άνδρες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να προσβάλλονται και να πεθαίνουν από την ασθένεια. Γι αυτό η Estée Lauder Companies μας καλεί να ενώσουμε τις προσπάθειές μας για να δημιουργήσουμε έναν κόσμο χωρίς καρκίνο του μαστού …

Δείτε το video με το μήνυμα της E. Hurley

 

 

 

© Copyright 2017 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

 

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.