CONNECT:  
           

Όμορφη από τη φύση της

Λένα Ιωαννίδου Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016
Λένα Ιωαννίδου
Chief Editor
 

50 years Klorane «Ότι είναι εξαιρετικό, ωριμάζει αργά», έγραφε ο Σοπενχάουερ. Αυτό ακριβώς πρεσβεύει  και η Klorane. Το αποδεικνύουν άλλωστε, τα σταθερά της βήματα, 50 χρόνια τώρα,  στον κόσμο της φύσης, της  επιστήμης και της ομορφιάς.

Η πενηντάχρονη ιστορία της μάρκας ξεκινά... λίγα χρόνια πριν, το 1959 όταν ο νεαρός φαρμακοποιός Pierre Fabre αναπτύσσει στο εργαστήριο του φαρμακείου που διατηρεί από το 1951 στη γενέτειρά του, την πόλη Castres της περιοχής Tarn στη νοτιοδυτική Γαλλία το Cyclo 3 ένα φλεβοτονικό φάρμακο με εκχυλίσματα του φυτού Ruscus aculeatus

(λαγομηλιά ή οξυμυρσίνη) . Η μεγάλη επιτυχία του φαρμάκου επιβεβαιώνει την πίστη του στη δύναμη των φυτών και 3 χρόνια αργότερα, το 1962 κάνει το μεγάλο βήμα. Ιδρύει την εταιρία Laboratoires Pierre Fabre βάζει τα θεμέλια στο όραμά του: Ένα εργαστήριο που θα συνδυάζει τη γαληνική φαρμακευτική με τη βιολογική χημεία -έναν συνδυασμό χημείας και βοτανολογίας- με στόχο την ανάπτυξη καινοτομικών προϊόντων με ρίζες στον κόσμο των φυτών. Το όραμα γίνεται πράξη το 1965 και ακούει στο όνομα Klorane. Ο Pierre Fabre εξαγοράζει το μικρό παρισινό εργαστήριο σαπουνιών και δημιουργεί την πρώτη μάρκα δερμοκαλλυντικών, που εγγυάται πάνω απ’ όλα ασφάλεια.
Όλα τα προϊόντα της Klorane φέρουν την ετικέτα «υπό συνεχή φαρμακευτική δοκιμή».


1966. Ο κόσμος ζει την πιο συναρπαστική δεκαετία του. Τα swinging 60’s βρίσκονται στο ζενίθ τους . Οι Beatles και οι Rolling Stones κατακτούν τον κόσμο, η Mary Quant καθιερώνει τη μίνι φούστα, οι Αμερικανοί ετοιμάζονται να πατήσουν στο φεγγάρι και η Ελλάδα ζει τη δική της άνοιξη στην ποίηση και τη μουσική. Τα παιδιά των λουλουδιών επιστρέφουν στη φύση, διαλαλούν «κάντε έρωτα όχι πόλεμο» και τα μακριά ξανθά μαλλιά γίνονται σύμβολο ομορφιάς και απελευθέρωσης .

Η Klorane παρουσιάζει το πρώτο σαμπουάν με Χαμομήλι, μια ήπια φυτική σύνθεση που χαρίζει φυσική χρυσαφένια λάμψη στα ξανθά μαλλιά και γίνεται το must have προϊόν για τις Γαλλίδες και το εμβληματικό προϊόν για τη μάρκα.


1967. Ο πόλεμος στο Βιετνάμ εντείνεται όπως και οι διαμαρτυρίες εναντίον του. Ο Τσε Γκεβάρα γίνεται με το θάνατό του σύμβολο επανάστασης, η Ελλάδα μπαίνει στο… γύψο. Το «Μπόνι και Κλάιντ» σπάει ταμεία στο σινεμά και οι Beatles κυκλοφορούν το θρυλικό άλμπουμ «Sgt. Pepper's Lonely Hearts». Το success story της Klorane συνεχίζεται με δύο εμβληματικές σειρές . Τα προϊόντα για το μπάνιο και τη φροντίδα της εύθραυστης βρεφικής επιδερμίδας με εκχυλίσματα Καλέντουλας (Calendula officinalis κ. κατιφές) –όπου τα φυτά καλλιεργήθηκαν σε ένα πειραματικό αγροκήπιο, ιδιοκτησία των εργαστηρίων Pierre Fabre- και το αξεπέραστο μέχρι σήμερα καταπραϋντικό νερό ντεμακιγιάζ για ευαίσθητα μάτια με Κυανής Κενταύριας

( Centaurea cyanus L) στο χαρακτηριστικό μπλε εργαστηριακό μπουκάλι. Οι δύο αυτές σειρές σηματοδοτούν την έναρξη της ιδρυτικής αρχής της Klorane που αποδείχθηκε στα χρόνια που ακολούθησαν, μοναδική συνταγή επιτυχίας : «κάθε προϊόν πρέπει να βασίζεται σ’ ένα φυτό και σ’ ένα μοναδικό φυτικό εκχύλισμα».


1971. Στον απόηχο του Γαλλικού Μάη του 68, η δεκαετία του 70 έρχεται με ανατρεπτικές διαθέσεις. Γεννιέται η Greenpeace. Το φεμινιστικό κίνημα βρίσκεται στο απόγειό του και η Ελβετία δίνει επιτέλους δικαίωμα ψήφου στις

γυναίκες! Συγχρόνως, ο θάνατος του Τζιμ Μόρισον των Doors αλλά και το “Love Story” στο σινεμά κάνουν πολλά μάτια να δακρύσουν. Η τηλεόραση ανοίγει για ολοένα και περισσότερους, ένα παράθυρο στον κόσμο και φυσικά, στη μαζική κατανάλωση. Μια χρονιά ορόσημο και για την Klorane καθώς λανσάρει το επαναστατικό ξηρό σαμπουάν σε σπρέι με εκχυλίσματα λευκής τσουκνίδας που φρεσκάρει τα μαλλιά με τάση έντονης λιπαρότητας σε 5 μόλις λεπτά! Ένα προϊόν star και best seller από τη γέννησή του ως σήμερα. Δεν είναι τυχαίο που ο… πολύς Karl Lagerfeld παραδέχτηκε πριν λίγα χρόνια ότι ψεκάζει τα μαλλιά του κάθε μέρα με ολόκληρα κουτιά από το dry shampoo της Klorane παρομοιάζοντας τον εαυτό του με κινούμενη μαρέγκα…


1978. Το “Grease”, το “Saturday Night Fever” και ο Τζον Τραβόλτα κάνουν τον κόσμο όλο να χορεύει ντίσκο. Γεννιέται το πρώτο μωρό του σωλήνα και κυκλοφορεί το πρώτο κινητό τηλέφωνο! Η Σουηδία γίνεται η πρώτη χώρα που απαγορεύει την πώληση των σπρέι αεροζόλ αναγνωρίζοντας ότι καταστρέφουν το όζον. Τα σαμπουάν της Klorane, έχοντας κερδίσει ένα εντυπωσιακό 35% του μεριδίου αγοράς στο χώρο του φαρμακείου στη Γαλλία κάνουν ήδη… διεθνή καριέρα, στην Ελβετία, στο Βέλγιο και την Ισπανία , στη Μεγάλη Βρετανία και την Πορτογαλία. Οι ευρεσιτεχνίες διαδέχονται η μία την άλλη και η Phytofilière®, όπως ονομάστηκε αργότερα, η καινοτόμος ιδέα της φαρμακευτικής εξαγωγής των ενεργών συστατικών από το κάθε φυτό, εγγυάται, τις ιδανικές συνθήκες για το σχεδιασμό και την παρασκευή άψογων φυτικών προϊόντων. Η γραμμή ομορφιάς της μάρκας, από φυσικά αυστηρή, γίνεται αυστηρά φυσική. 

1982. Η δεκαετία της υπερβολής και των κοσμογονικών πολιτικών αλλαγών, της έκρηξης της διαφήμισης, των νέων τεχνολογιών, αλλά και του Aids έχει μόλις ξεκινήσει. Οι πολυάσχολοι γιάπις με τα κοστούμια Armani και οι δυναμικές γυναίκες με τις βάτες και τα ψηλοτάκουνα είναι οι νέοι κυρίαρχοι του κόσμου. Η Μαντόνα και ο Μάικλ Τζάκσον σαρώνουν την pop σκηνή, το πρώτο cd player πουλιέται στην Ιαπωνία, η Μελίνα διεκδικεί τα Ελγίνεια και το χτένισμα της Μάργκαρετ Θάτσερ ανακηρύσσεται το 5ο πιο διάσημο της ιστορίας!

Τα σαμπουάν Klorane αλλάζουν …ένδυμα.

Τα φυτά έχουν πια τον πρώτο ρόλο όχι μόνο στη σύνθεση αλλά και στις συσκευασίες, με εικόνες εμπνευσμένες από τη βοτανολογία, καθησυχάζοντας έτσι ακόμα περισσότερο τις καταναλώτριες για την ασφάλεια και τη φυσικότητα των προϊόντων . Ακόμα κι όταν επιλέγονται μοντέλα να διαφημίσουν τη μάρκα οι διαφημιστές αποκλείουν τα στερεότυπα της super γυναίκας και υιοθετούν το στιλ Klorane, με πρόσωπα «όμορφα από τη φύση τους». Στη βρεφική σειρά πάλι, κάνει πρεμιέρα η εικόνα του μικρού Τομά και γίνεται το σήμα κατατεθέν της για τα επόμενα χρόνια.


1985. Το πλαστικό PVC αντικαθιστά το γυαλί στη συσκευασία των προϊόντων Klorane και η αλλαγή εγκαινιάζεται με τη νέα γενιά σαμπουάν «συχνής χρήσης» όπως και τα καινοτόμα σαμπουάν με ήπια σύνθεση και υφή γαλακτώματος . Το σαμπουάν με Γαλάκτωμα Βρώμης γίνεται η νέα μανία!

1989. Η χρονιά που σημαδεύτηκε από την πτώση του τείχους του Βερολίνου και το τέλος του Ψυχρού πολέμου, είναι μια χρονιά καταξίωσης για την σχεδόν 25χρονη Klorane. Το περιοδικό VSD την κατατάσσει μεταξύ των πιο αντιπροσωπευτικών δημιουργημάτων της Γαλλικής ιδιοφυΐας, δίπλα στο Citroën 2 CV, το ανθρακούχο νερό Perrier και το Minitel.

1992. Η τελευταία δεκαετία της χιλιετίας, χαρακτηρίζεται μεταβατική. Ο κόσμος υιοθετεί τον μινιμαλισμό αφήνοντας πίσω του τις υπερβολές των τελευταίων χρόνων, στρέφεται σε ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής, νοιάζεται περισσότερο για το περιβάλλον , μιλά για οικολογία, αποθεώνει τη φυσικότητα και το New Age. Το 1992, 173 αρχηγοί κρατών συνυπογράφουν τη Συνθήκη του Ρίο και δεσμεύονται ότι θα εφαρμόσουν την Agenda 21, ένα σχέδιο δράσης για τον 21ο αιώνα, προσανατολισμένο στην βιώσιμη ανάπτυξη. Ο όμιλος Pierre Fabre και η Klorane, «σαν έτοιμοι από καιρό», συμβαδίζουν με τις εξελίξεις και αναδιαρθρώνονται. Η Phytofilière®, μία αλυσίδα φαρμακευτικής τεχνογνωσίας, ελέγχει κάθε στάδιο της διαδικασίας, από τη συλλογή των φυτών και την εκχύλιση ως το τελικό προϊόν Klorane . Έτσι η μάρκα δίνει δυναμικό παρών σε 62 χώρες, με 45 διαφορετικά προϊόντα, βασισμένα στη δράση 15 διαφορετικών φυτών, προσφέροντας στους πελάτες της ένα πραγματικό συμβόλαιο αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης.

1994. Ο Pierre Fabre ιδρύει το Ινστιτούτο Klorane , ένα ίδρυμα για την προστασία του περιβάλλοντος και την υπεύθυνη εκμετάλλευση της φυσικής κληρονομιάς, έχοντας 3 στόχους: να προστατεύει, να ερευνά, να εκπαιδεύει. Για να χρηματοδοτήσει τις πρωτοβουλίες της, η Klorane αποφασίζει να παίρνει ένα γαλλικό φράγκο για κάθε σαμπουάν που πωλείται, μετατρέποντας με αυτό τον τρόπο, κάθε έναν από τους καταναλωτές της σε εκκολαπτόμενους ακτιβιστές. Και για να επισφραγίσει τη δέσμευσή του δωρίζει στο Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Παρίσι, μια πολύτιμη περγαμηνή που απεικονίζει το αιωνόβιο φυτό Pæonia Lactiflora. Μια κίνηση καθόλου τυχαία, όπως αποδεικνύεται, καθώς λίγο αργότερα ακολουθεί μια νέα δημιουργία Klorane, ένα καταπραϋντικό σαμπουάν με Κινεζική Παιώνια , σχεδιασμένο να ανακουφίζει το ευαίσθητο τριχωτό της σύγχρονης, δραστήριας γυναίκας που είναι εκτεθειμένο στο στρες και τη ρύπανση της πόλης.

2001. Η νέα χιλιετία εισβάλλει ορμητικά από τους διάπλατα ανοιχτούς ορίζοντες της παγκοσμιοποίησης, της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Μπορεί το πρώτο που μας έρχεται στο νου να είναι τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, όμως την ίδια χρονιά κάνουν πρεμιέρα η Wikipedia και το ipod και κλέβουν τις εντυπώσεις, ο Χάρι Πότερ στο σινεμά αλλά και ο Ντένις Τίτο, ο πρώτος «τουρίστας του διαστήματος». Ο κόσμος ανακαλύπτει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα με ένα κλικ στον υπολογιστή. Το ίδιο και οι καταναλωτές που, έχοντας πρόσβαση σε κάθε διαθέσιμη πληροφορία και με απεριόριστες δυνατότητες επιλογών, ενημερώνονται, αμφισβητούν και απαιτούν το καλύτερο. Η Klorane, ισορροπεί μοναδικά ανάμεσα στην επιστήμη και τη φύση και προσαρμόζεται εύκολα στη νέα εποχή αναπτύσσοντας τεχνολογίες αιχμής, χωρίς ωστόσο να ξεχνά τις ρίζες της. Το 2001, ανοίγει τις πόρτες του το Βοτανολογικό Εργαστήριο της Pierre Fabre, στην Tarn, μία στέγη για την φυτική εξειδίκευση του Ομίλου όπου η επιστημονική προσέγγιση στηρίζει την τεχνογνωσία της Klorane και δίνεται η δυνατότητα κάθε ισχυρισμός να αποδειχθεί διεξοδικά. Στο μεγάλο αρχοντικό φιλοξενούνται πάνω από 7.000 φυτά, ενώ γύρω του υπάρχουν δύο θερμοκήπια με δείγματα απ’ όλα τα γεωγραφικά πλάτη και ένας βοτανικός κήπος 500 m2 με 900 είδη φαρμακευτικών, βρώσιμων, καλλωπιστικών και χρωστικών φυτών-ανάμεσά τους και τα φυτά που χρησιμοποιούνται στα σαμπουάν της μάρκας. Την ίδια χρονιά , η Klorane επιλέγει το Κίτρο της Κορσικής και αναπτύσσει μια καινοτόμο φροντίδα αποτοξίνωσης με επιστημονικά αποδεδειγμένη, κατοχυρωμένη αποτελεσματικότητα, για τα μαλλιά που φριζάρουν και ασφυκτιούν από τη ρύπανση και το σκληρό νερό. Με το Citrus medica L και λίγο αργότερα το Ρόδι (Punica granatum L. ) για τα βαμμένα μαλλιά, εγκαινιάζει ένα πρόγραμμα ειδικών θεραπευτικών προϊόντων για να ικανοποιηθούν οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών μετατρέποντας τη φροντίδα των μαλλιών σε τελετουργία.


2004. Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποδέχεται 10 νέα μέλη, η Ελλάδα ζει ένα αξέχαστο Ολυμπιακό καλοκαίρι και ο Μαρκ Ζούκενμπεργκ στήνει στο Χάρβαρντ μια σελίδα… πανεπιστημιακής δικτύωσης που την ονομάζει Facebook. Αναζητώντας διαρκώς αυθεντικά δραστικά συστατικά, οι φυτοχημικοί στα Εργαστήρια Klorane ταξιδεύουν στον κόσμο για να εμπλουτίσουν ακόμη περισσότερο τη φυτική κληρονομιά της μάρκας. «Καρπός» αυτής της προσπάθειας είναι και το best seller της δεκαετίας, η θρεπτική σειρά με Βούτυρο Μάνγκο (Mangifera indica L.) από το ιερό δέντρο της Ινδίας , που καλλιεργείται με απόλυτο σεβασμό στο οικοσύστημα της περιοχής,


2010-2016. Η Αμερική και η Ευρώπη προσπαθούν να ανακάμψουν από τη μεγάλη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008. Η Ελλάδα πάλι μόλις αρχίζει να μπαίνει στο τούνελ… Τα smartphones γίνονται όλο και πιο έξυπνα, το YouTube γίνεται βήμα προσωπικής έκφρασης και το νέο ipad της Apple προκαλεί παροξυσμό. Η νέα δεκαετία διαθέτει πολλή αμφισβήτηση, ανατροπές, μεγάλες διαψεύσεις , αβέβαιο μέλλον. Ο κόσμος κουρασμένος και ανήσυχος, «επιστρέφει» στην ασφάλεια της ανέμελης δεκαετίας του 80. Η Klorane αξιοποιεί δύο ισχυρά όπλα της φύσης, την Κινίνη και την Καφεΐνη και δίνει τη δική της απάντηση με την Cure de force μια στοχευμένη ενισχυτική θεραπεία για τα αποδυναμωμένα μαλλιά.

Το 2012 είναι μια χρονιά ορόσημο. Η Klorane προσθέτει στη γκάμα της τη θεραπεία με Χουρμά της Ερήμου για τα ξηρά, ταλαιπωρημένα και εύθραυστα μαλλιά. Με βιοδιασπώμενη σύνθεση και πιο ελαφριά συσκευασία, γίνεται η πρώτη σειρά που είναι απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον. Με την αφορμή αυτή το Ινστιτούτο Klorane συμμετέχει ενεργά στο φιλόδοξο οικολογικό πρόγραμμα του «Μεγάλου Πράσινου Τείχους», μίας γιγάντιας ζώνης φυτών με διαφορετικά είδη που θα διασχίζει την Αφρικανική ήπειρο από τη Δύση ως στην Ανατολή, σε μήκος 7000 χιλιομέτρων. Στόχος του προγράμματος είναι η βοήθεια έντεκα Αφρικανικών Κρατών και η διασφάλιση του πλεονεκτήματος της ερήμου. Το Ινστιτούτο δεσμεύτηκε ότι έως το 2017, θα φυτεύει πάνω από 10.000 χουρμαδιές κάθε χρόνο. Την ίδια χρονιά η Klorane γίνεται η πρώτη δερμοκαλλυντική μάρκα που βραβεύεται με το ECOCERT ISO 26000 για τις δραστηριότητές της σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης!

Το 2013 η θλίψη για την απώλεια του οραματιστή Pierre Fabre αντισταθμίζεται από 4 σημαντικά βραβεία που απονέμονται στην Klorane από μεγάλα γυναικεία περιοδικά για τη νέα σειρά προϊόντων με ίνες Λιναριού που χαρίζει όγκο στα εύθραυστα, λεπτά μαλλιά.

Μισός αιώνας Klorane λοιπόν . Το ταξίδι μας όμως στην ιστορία της ξεχωριστής αυτής γαλλικής μάρκας ολοκληρώνεται με μια πρωτοβουλία της που ίσως δεν γνωρίζετε . Λίγο πριν κλείσει τα 50 της χρόνια, η Klorane αποφάσισε να προσφέρει ένα πολύτιμο δώρο… στην Ελλάδα! Το ενεργό συστατικό στη νέα σειρά καταπολέμησης της γήρανσης των μαλλιών Olea europaea L., που κυκλοφόρησε το 2015, δεν είναι άλλο από το πλούσιο σε αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες, εκχύλισμα Ελιάς Πελοποννήσου-η Κορωνέικη ποικιλία! Το δώρο όμως αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία καθώς το Ινστιτούτο Klorane φύτεψε 10.000 ελιές στη γη της Φιγαλείας, την περιοχή που πλήγηκε περισσότερο από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 και από αυτήν ακριβώς την περιοχή έχει επιλέξει να παίρνει την πρώτη ύλη της, το εκχύλισμα ελιάς, για τη σειρά Olivier, συνεχίζοντας να στηρίζει την τοπική κοινότητα … Merci Klorane!

Δείτε το video

 

 

 

© Copyright 2017 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

 

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.