CONNECT:  
           

Οι χειμωνιάτικες τροφές που αγαπούν την επιδερμίδα

Αντωνία Θωμοπούλου Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου 2017
Αντωνία Θωμοπούλου

 

winter foods for beautiful skin Η σχέση διατροφής και υγιούς , φωτεινής, σφριγηλής επιδερμίδας, φαίνεται να είναι πολύ …στενή. Το διαιτολόγιο που υστερεί σε βιταμίνες, αμινοξέα, λιπαρά οξέα και πολύτιμα ιχνοστοιχεία, αποδυναμώνει την άμυνα του οργανισμού και πυροδοτεί to οξειδωτικό στρες, επιταχύνοντας έτσι την εμφάνιση των πρώτων σημαδιών γήρανσης στην επιδερμίδα.

Αφορμή για το σημερινό post στάθηκε η παρουσίαση μιας νέας αντιγηραντικής σειράς όπου ακούσαμε, για μια ακόμη φορά, το σημαντικό ρόλο που έχει η διατροφή στην καλή μας υγεία, ευεξία και …μακροημέρευση. Και βέβαια το δέρμα ως καθρέφτης της σωματικής μας κατάστασης δεν μπορεί παρά να εξαρτάται άμεσα από τη διατροφή. Έχει λοιπόν αποδειχτεί πως το οξειδωτικό στρες και η γλυκοζυλίωση- δύο στον αριθμό βιοχημικές αντιδράσεις- προκαλούν την πρόωρη φθορά και γήρανση της επιδερμίδας. Για το πρώτο, αναζητήστε την αιτία στις ελεύθερες ρίζες που επιτίθενται στα κύτταρα του δέρματος, διασπούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη και ευνοούν το σχηματισμό ρυτίδων. Η γλυκοζυλίωση πάλι, προκαλείται από διατροφή πλούσια σε σάκχαρα, η οποία οδηγεί στη φθορά των ινών κολλαγόνου και ελαστίνης, με αποτέλεσμα την απώλεια ελαστικότητας, τη χαλάρωση του δέρματος και τον σχηματισμό ρυτίδων. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο είναι σίγουρο πως θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη. Το ζητούμενο είναι η σωστή οχύρωση, προστασία και τόνωση των φυσικών του λειτουργιών. Με βάση λοιπόν τα συστατικά με αποδεδειγμένες τις παραπάνω ευεργετικές ιδιότητες βρήκαμε τις πιο αντιπροσωπευτικές τροφές του χειμώνα που, τους επόμενους μήνες, θα μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε και να προστατεύσουμε οργανισμό και δέρμα.

Τα συστατικά που δεν πρέπει να λείπουν από το πιάτο μας.

Αντιοξειδωτικά: Ο πιο πολύτιμος σύμμαχος της καλής μας υγείας στο τοξικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε οι περισσότεροι. Όσο μεγαλύτερες ποσότητες αντιοξειδωτικών καταναλώνουμε, τόσο καλύτερα οχυρώνουμε οργανισμό και δέρμα. Είναι οι ουσίες που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύουν τον κυτταρικό μεταβολισμό, συνεργούν στη σύνθεση κολλαγόνου και προστατεύουν από την υπεριώδη ακτινοβολία. Ιδανικές πηγές αντιοξειδωτικών είναι οι τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Α, C και Ε, πολυφαινόλες και φλαβονοειδή.

Καλά λιπαρά: Είναι τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα ωμέγα 3 και 6 λιπαρά οξέα, άκρως απαραίτητα στην επιδερμίδα, που ο οργανισμός μας αδυνατεί να συνθέσει και τα παίρνουμε μόνο μέσω της διατροφής. Τα λιπαρά έχουν ζωτική σημασία για την επιδερμίδα αφού τη διατηρούν σωστά ενυδατωμένη , σχηματίζοντας ένα αδιαπέρατο φιλμ στην επιφάνεια, διεγείρουν τη σύνθεση του κολλαγόνου και επιπλέον έχουν αντιφλεγμονώδη και καταπραϋντική δράση. Πολύτιμες πηγές είναι το ελαιόλαδο, τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί, το σπανάκι, ο λιναρόσπορος.

Πρωτεΐνες: Το δέρμα μας αποτελείται από πρωτεΐνες σε ποσοστό 25% , με τις πιο βασικές, το κολλαγόνο και την ελαστίνη, να σηματοδοτούν την υγιή, σφριγηλή και νεανική του όψη. Η κερατίνη, το δομικό συστατικό της τρίχας και των νυχιών και των κερατινοκυττάρων είναι και αυτή πρωτεΐνη. Ψάρια, πουλερικά -αποφεύγουμε όσο γίνεται το κόκκινο κρέας -, γαλακτοκομικά , αβγά, φασόλια σόγιας, όσπρια, δημητριακά και ξηροί καρποί είναι πλούσιες πηγές πρωτεϊνών.

6+1 τροφές και ροφήματα του χειμώνα που βοηθούν την επιδερμίδα

Σπανάκι: Ένα από τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά φυλλώδη λαχανικά. Περιέχει βιταμίνες A, C, Ε και Κ. Ξεχωρίζει όμως και για την υψηλή του περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή και πολυφαινόλες. Περιέχει επίσης λουτεΐνη, πολύτιμο αντιοξειδωτικό από την οικογένεια των καροτενοειδών, που προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Μπρόκολο: Φολικό οξύ, βιταμίνες A, Β , βήτα-καροτίνη, και C, σίδηρο, φώσφορο μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο συνηγορούν σε μια εξαιρετικά θρεπτική τροφή που συμβάλλει στην ενυδάτωση και ενισχυμένη αντιοξειδωτική προστασία της επιδερμίδας.

Καρότο: Η πλουσιότερη φυτική πηγή βήτα-καροτίνης ( προβιταμίνης Α) που σε συνδυασμό με το λυκοπένιο, το οποίο επίσης περιέχει, συνεργούν σε μια εξαιρετική τροφή για την υψηλή προστασία της επιδερμίδας από την UV ακτινοβολία.

Κολοκύθα: Καροτενοειδή, λουτεΐνη, πρωτεΐνες, λιπαρά οξέα, βιταμίνες Α και C, ψευδάργυρος, κάλιο και μαγνήσιο. Όλα τα παραπάνω προσδίδουν στο νόστιμο αυτό λαχανικό ενισχυμένες αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Γκρέιπφρουτ: Η χαμηλή θερμιδική του αξία δεν είναι ο μοναδικός λόγος για να το συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας. Έστω και με στυφή γεύση είναι πλούσια πηγή Α, Β και C όπως επίσης και πολύτιμων μετάλλων. Επιλέγουμε, λένε οι ειδικοί, τους καρπούς με σάρκα σε ροζ-ρουμπινί απόχρωση για την υψηλότερη περιεκτικότητά τους σε λυκοπένιο που δίνει προστιθέμενη αξία στην αντιοξειδωτική του δράση.

Φασόλια σόγιας: Η καλύτερη πηγή φυτικών πρωτεϊνών. Επιπλέον, περιέχουν ισοφλαβόνες - το φυτικό οιστρογόνο που συμβάλλει στην ελαστικότητα της επιδερμίδας-, βιταμίνη C, σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο και κάλιο.

Πράσινο τσάι: Με καταγωγή από την Ασία κερδίζει πόντους για την υψηλή του περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες - από τα πιο ευεργετικά αντιοξειδωτικά- γνωστές και ως κατεχίνες. Η επιγαλλοκατεχίνη ( EGCG) είναι μια από τις βασικές κατεχίνες του πράσινου τσαγιού που ξεχωρίζει για την αποτοξινωτική της δράση. Η συστηματική του κατανάλωση ενισχύει την άμυνα της επιδερμίδας, απαλύνει λεπτές γραμμές και βελτιώνει σημαντικά τα επίπεδα ενυδάτωσης.

 

 

 

© Copyright 2017 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

 

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

2015-04-10
All about skin

Καλύπτει έκταση 2 τετραγωνικών μέτρων, ζυγίζει 4 περίπου κιλά και έχει πάχος  4 χιλιοστά –το πολύ....  

sagging skin

 

2017-12-04
Συσφιγκτικές κρέμες: ευεργετικές αλλά όχι θαυματουργές

«Λίφτινγκ χωρίς νυστέρι». Μια υπόσχεση που θα θέλαμε πολύ να είναι αλήθεια. Καινοτόμες καλλυντικές...  

skincare ingredients penetration

 

2017-03-24
Μέχρι πού φτάνουν τα συστατικά των καλλυντικών;

«Διεισδύει σε βάθος, δρα στην καρδιά των κυττάρων…». Όλες έχουμε κάποια στιγμή αναρωτηθεί τι ακριβώς...  

ελαστίνη

 

2017-09-04
​Πόση ελαστίνη έχει ακόμα η επιδερμίδα σας;

Τσιμπήστε το δέρμα στη ράχη του χεριού σας και παρατηρήστε πόσο γρήγορα επανέρχεται στην αρχική...  

glycolic acid skin benefits

 

2017-09-29
Γλυκολικό οξύ: μόνο οφέλη για το δέρμα

10+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για το γλυκολικό οξύ αποδεικνύουν πως δίκαια θεωρείται ένα από τα...  

Circadian rythms in skincare

 

2017-11-08
Πότε πάει για ύπνο η επιδερμίδα σας;

Το εσωτερικό ρολόι που διαθέτει κάθε κύτταρο της επιδερμίδας μας, γνωρίζει πολύ καλά πότε είναι...  

tech neck

 

2017-03-20
​Μήπως κι εσείς κινδυνεύετε από… “tech neck”;

Τι είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε μόλις ξυπνήσετε το πρωί; Μήπως να τσεκάρετε  το Facebook, το Instagram,...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;