CONNECT:  
           

​Πού πάει η… ομορφιά το 2018;

Λένα Ιωαννίδου Τρίτη, 2 Ιανουαρίου 2018
Λένα Ιωαννίδου

 

Mintel, Global Beauty Trends 2018 Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, διεθνείς αναλυτές, αφουγκράστηκαν τον παλμό της παγκόσμιας αγοράς των καλλυντικών, μελέτησαν τις καταναλωτικές συμπεριφορές μας και αποκάλυψαν τις τάσεις που αναμένεται να επικρατήσουν στη βιομηχανία της ομορφιάς, τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε. Θα επιβεβαιωθούν άραγε οι προβλέψεις τους ;

The next big beauty thing.
Η Mintel, μια από τις εγκυρότερες διεθνείς εταιρείες έρευνας αγοράς, ανακοίνωσε πρόσφατα τις 4 κυριότερες παγκόσμιες τάσεις στην ομορφιά, για το 2018:

  • Αξιοποίηση της βιοτεχνολογίας και χρήση πρώτων υλών από κοντινές περιοχές για την προστασία του φυσικού πλούτου και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
  • Απομάκρυνση από κλασικές κατηγοριοποιήσεις φύλου ή ηλικίας και στροφή προς τα custom-made καλλυντικά.
  • Έμφαση από τις εταιρείες καλλυντικών,στην «ηθική» διάσταση της ομορφιάς, με πρωτοβουλίες για το περιβάλλον και την κοινωνία.
  • Διαμόρφωση μιας νέας εμπειρίας shopping με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας και των social media.

Όλα για τη Μητέρα… Φύση

Η ιδέα δεν είναι καινούργια, όμως το 2018 , τα φυσικά συστατικά, η προέλευσή τους και η χρήση τους στις καλλυντικές φόρμουλες αναμένεται να απασχολήσουν εντονότερα τη βιομηχανία της ομορφιάς . Είναι πλέον σαφές ότι η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για φυσικά καλλυντικά, δεν μπορεί να ικανοποιείται, καταστρέφοντας τα φυσικά αποθέματα του πλανήτη και επιβαρύνοντας το περιβάλλον. Έτσι, θα δούμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να προσφέρουν «χείρα βοηθείας» στη Μητέρα Φύση, επενδύοντας σε βιώσιμες πρακτικές στις καλλιέργειες, επιλέγοντας για τις φόρμουλές τους φυσικά συστατικά «τοπικής» προέλευσης - από τη χώρα ή την περιοχή που δραστηριοποιούνται- και μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα με την κατανάλωση λιγότερης ενέργειας ή νερού στις εγκαταστάσεις τους. Να αξιοποιούν τέλος, περισσότερο τα όπλα που τους παρέχει η επιστήμη, με στόχο την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς αγνών, ασφαλών, αποτελεσματικών, «eco-friendly» συστατικών, βιοτεχνολογικής προέλευσης, που θα καταφέρει να περιορίσει την ανάγκη χρήσης συστατικών στη φυσική τους μορφή.

Προσωποποιημένη ομορφιά

Για πολλά χρόνια οι μεγάλες εταιρείες καλλυντικών ήταν αυτές που όριζαν τι είναι ομορφιά. Τώρα όμως το παιχνίδι έχει αλλάξει. Η αντίληψη της ομορφιάς καθημερινά επαναπροσδιορίζεται και η καταναλώτρια, εκπαιδευμένη από το διαδίκτυο, αισθάνεται σίγουρη ότι γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τι ακριβώς χρειάζεται η επιδερμίδα ή τα μαλλιά της και βάζει εκείνη τους κανόνες. Θέλει προϊόντα που ταιριάζουν στην προσωπική της ρουτίνα περιποίησης και καλύπτουν τις πολλαπλές και διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της. Οι μικρές, ανεξάρτητες μάρκες αντιλήφθηκαν πρώτες την αλλαγή αυτή και πρόσφεραν έξυπνες εναλλακτικές λύσεις, φέρνοντας την ομορφιά στα μέτρα μας. Με συστήματα ανάλυσης του δέρματος ή και του DNA μας, δημιουργούν εξατομικευμένα καλλυντικά που απαντούν στις ανάγκες της δικής μας -και μόνο-επιδερμίδας.. Τώρα βλέπουμε και τις μεγάλες εταιρείες να εγκαταλείπουν την κλασική αλλά υπεραπλουστευμένη κατηγοριοποίηση του καταναλωτικού κοινού με βάση την ηλικία, τον τύπο της επιδερμίδας ή το φύλο και να εστιάζουν στη νέα πολυτέλεια του “customisable beauty”, μιας ευέλικτης ρουτίνας ομορφιάς προσαρμοσμένης ειδικά για κάθε μια από εμάς.

Ομορφιά για καλό σκοπό

Το να πουλάς ένα καλό προϊόν ομορφιάς δεν είναι πια αρκετό. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλώτριες της γενιάς των Millennials και της Gen Z - όσες γεννήθηκαν από τη δεκαετία του 1980 και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000- θέλουν αισθάνονται ότι αγοράζουν όχι απλά ένα καλλυντικό, αλλά ένα ολόκληρο lifestyle. Θέλουν να είναι σίγουρες ότι η στρατηγική και οι δεσμεύσεις της μάρκας που το παράγει, συμβαδίζουν με τα δικά τους πιστεύω, τις δικές τους προσωπικές αξίες και θέτουν ως βασικό κριτήριο για την αγορά του, την «ηθικότητά» της. Για παράδειγμα, στην Αμερική το 56% των καταναλωτριών δηλώνουν ότι δεν αγοράζουν προϊόντα από εταιρείες που θεωρούν «μη ηθικές», στη Βραζιλία, το 29% επιλέγουν αποκλειστικά μάρκες που εφαρμόζουν καλές πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ στην Αγγλία το 37% επιλέγουν συνειδητά καλλυντικά που δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα. Η βιομηχανία της ομορφιάς έχει λάβει σοβαρά υπόψη τις επιθυμίες της γενιάς αυτής και έχει κατανοήσει ότι η επικοινωνιακή της πολιτική επιβάλλεται πλέον να έχει ένα πιο ειλικρινές, πιο ανθρώπινο πρόσωπο. Έτσι, το 2018, εκτός από τις εταιρείες που έχουν αναπτύξει εδώ και χρόνια σημαντικές δράσεις, θα δούμε και πολλές άλλες να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη διάθεσή τους για προσφορά και ανταπόδοση προς την κοινωνία και το περιβάλλον. Από τις πιο χαρακτηριστικές πρωτοβουλίες των beauty brands είναι η διάθεση μέρους των εσόδων από τις πωλήσεις των προϊόντων τους σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και περιβαλλοντικές ομάδες με στόχο την προστασία του φυσικού πλούτου του πλανήτη, η ανάληψη διεθνών εκστρατειών ευαισθητοποίησης για κοινωνικά θέματα, η στήριξη μικρών κοινοτήτων μέσω του κινήματος του Δίκαιου Εμπορίου και βέβαια η εφαρμογή νέων cruelty free μεθόδων για την ανάπτυξη και τη δοκιμή των συνθέσεών τους.

Ομορφιά από τα... smartphones

Οι στατιστικές λένε ότι στην Αμερική, το 60% των νεαρών καταναλωτριών, ηλικίας 18-22 ετών όταν βρίσκονται σε ένα κατάστημα καλλυντικών, προτιμούν να αναζητήσουν στο κινητό τους πληροφορίες για το προϊόν που τις ενδιαφέρει από το να ρωτήσουν την αισθητικό της μάρκας! Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, το 2018, η ψηφιακή τεχνολογία θα επηρεάσει ακόμα εντονότερα τον τρόπο που ψωνίζουμε καλλυντικά, είτε επιλέγουμε το φυσικό είτε το ηλεκτρονικό κατάστημα. Για τις περισσότερες μάρκες το digital είναι η λέξη πάνω στην οποία ήδη έχουν επενδύσει πολλά φιλοδοξώντας να μετατρέψουν το smartphone μας σε προσωπική σύμβουλο αγορών- ήδη έχουμε δει εφαρμογές που μας δίνουν τη δυνατότητα να δοκιμάζουμε πάνω μας κάθε απόχρωση κραγιόν και κάθε look που προτείνει ένα brand. Λέγεται ότι μέσα στη χρονιά, θα μπορούν με τη βοήθεια προηγμένης ψηφιακής τεχνολογίας να μας … ακολουθούν, να καταλαβαίνουν τις προτιμήσεις μας από την κίνηση των ματιών και τις εκφράσεις μας και να μας καθοδηγούν ανάλογα, ενώ πολύ σύντομα θα μπορούν να «μεταφράζουν» τα βιομετρικά μας χαρακτηριστικά, τη γλώσσα του σώματος, τους χτύπους της καρδιάς ή τη φωνή μας και να μας βοηθούν -σε πραγματικό χρόνο!- να ανακαλύψουμε το προϊόν που μας πηγαίνει καλύτερα… Όσο για τα social media, εκεί, προβλέπεται ότι πρωταγωνιστικό ρόλο θα παίξει το έξυπνο content, δηλαδή, μια πειστική συμβουλή από τους ειδικούς ή μια άγνωστη πληροφορία γύρω από τη δράση ενός προϊόντος ομορφιάς που θα μας οδηγήσει αυτόματα στην -ηλεκτρονική-αγορά του. Υπάρχει όμως και ο αντίλογος. Το καταναλωτικό κοινό, όσο κι αν γοητεύεται από την digital προσωπική εξυπηρέτηση που του προσφέρεται, δεν παύει να ανησυχεί για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων. Για τον λόγο αυτό, αρκετές χώρες αναμένεται στο άμεσο μέλλον να προτείνουν νομοθετικές ρυθμίσεις που θα υποχρεώνουν τις εταιρείες καλλυντικών να έχουν τη συγκατάθεσή μας πριν συλλέξουν τα βιομετρικά μας χαρακτηριστικά και να μας παρέχουν τη δυνατότητα να τα διαγράφουμε όποτε εμείς το θελήσουμε…

 

 

 

© Copyright 2018 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

 

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Kate Hudson La Mer

 

2018-04-26
Η Kate συναντά τη La Mer

Όταν μια έφηβη αποκτά από τη διάσημη μαμά της για δώρο Χριστουγέννων, μια Crème de La Mer,...  

Beatific Summer prep

 

2018-05-26
Εσείς, είστε έτοιμες για το καλοκαίρι;

Πριν λίγες μέρες, η φίλη μας η Ελεάννα ζήτησε τα… φώτα μας για ένα πλήρες summer prep, όλα όσα δηλαδή...  

slimming

 

2018-03-28
Η κομψή σιλουέτα είναι στο... χέρι μας

Το παραδοσιακό γάντι αδυνατίσματος του οίκου Elancyl κυκλοφορεί σε λίγες μέρες στα φαρμακεία στη...  

EUROMELANOMA

 

2018-05-04
​Ο ήλιος αγαπά την Ελλάδα, αλλά…

Σε μια χώρα με 80% ηλιοφάνεια το χρόνο, η πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του δέρματος...  

 

2017-03-23
''Εδώ που τα λέμε'' για... βραδινό καθαρισμό

Στο τακτικό πλέον τηλεοπτικό ραντεβού της Πέμπτης, μιλήσαμε για τη σημασία του βραδινού ντεμακιγιάζ...  

microbeads

 

2016-09-08
Καθαρίζουν την επιδερμίδα, ρυπαίνουν τις θάλασσες...

Τα μικροσφαιρίδια, οι μικροσκοπικοί συνθετικοί κόκκοι των απολεπιστικών, κυρίως, προϊόντων θα απειλήσουν...  

 

2015-06-28
Με πόσες κουταλιές ζάχαρη πίνετε το τσάι σας;

Σίγουρα γνωρίζετε πως το τσάι είναι πηγή πολύτιμων αντιοξειδωτικών συστατικών. Αυτό που ίσως δεν...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;