CONNECT:  
           

Εσείς, πόσο…indie είστε;

Λένα Ιωαννίδου Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2018
Λένα Ιωαννίδου

 

indie beauty Σας αρέσει να δοκιμάζετε προϊόντα από καινούργιες, άγνωστες μάρκες που ανακαλύψατε στο Instagram; Γυρίζετε την πλάτη σας στα μεγάλα ονόματα της ομορφιάς και ψάχνετε online τη μικρή εταιρεία φυτικών καλλυντικών που εκθείασε η αγαπημένη σας You Tuber; Αν ναι, τότε σίγουρα τα indie brands γεννήθηκαν για εσάς!

Πριν μια μόλις δεκαετία, κάθε φορά που θέλαμε να αγοράσουμε μια ενυδατική, ένα κραγιόν ή μια λοσιόν, τα βήματά μας, μας οδηγούσαν στο πιο κοντινό κατάστημα καλλυντικών, στο φαρμακείο ή στο σούπερ μάρκετ. Όταν τα e-shops μπήκαν στη ζωή μας, αρχίσαμε εμείς, με ένα κλικ του ποντικιού, να φέρνουμε τα μεγάλα, επώνυμα beauty brands, σπίτι μας. Κι ύστερα, μπήκαν στο παιχνίδι τα social media- με το Instagram και το You Tube στην πρώτη γραμμή - για να μας “συστήσουν” τα indie beauty brands….

Μπορεί η παγκόσμια βιομηχανία καλλυντικών με τους παντοδύναμους ομίλους και τις πολυεθνικές, να κρατά ακόμα γερά τα σκήπτρα της ομορφιάς, όμως τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια ενδιαφέρουσα στροφή προς τις μικρές, ανεξάρτητες μάρκες. Οι μάρκες αυτές-συχνά τοπικής εμβέλειας- βρήκαν τον τρόπο να καλύψουν το κενό επικοινωνίας που μοιραία υπάρχει ανάμεσα στα μεγάλα brands και τον τελικό αποδέκτη, την καταναλώτρια . Με σύμμαχό τους, όχι τις πολυέξοδες διαφημιστικές καμπάνιες αλλά τα social media, έχτισαν μαζί της σχέσεις εμπιστοσύνης, αφουγκράστηκαν τις ανάγκες και τις επιθυμίες της, εμπνεύστηκαν από αυτές και δημιούργησαν νέα, ελκυστικά προϊόντα περιποίησης και μακιγιάζ, με αποχρώσεις και φόρμουλες «συμβατές» με τη φυλή, την ηλικία, το lifestyle , τις πεποιθήσεις, ακόμα και τη θρησκεία της! Κάπως έτσι γεννήθηκε και συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, το κίνημα που ονομάστηκε indie beauty, από τη λέξη independent που σημαίνει ανεξάρτητος.

Φυσικά, όχι «σπιτικά»

Οι έρευνες δείχνουν ότι το 49% των Millennials- νέες γυναίκες ηλικίας 25-35 ετών- δηλώνουν πως εάν είχαν τη δυνατότητα θα αγόραζαν μόνο οργανικά καλλυντικά, ενώ σε ποσοστό 44%, προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα που είναι eco-friendly. Τα Indie brands αντιλήφθηκαν πρώτα τη στροφή του κοινού στα φυσικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, με αγνά συστατικά και «ηθικό» προφίλ, που να συμβαδίζει με τις αρχές και τις αξίες τους- μια ανάγκη που, με μεγάλη καθυστέρηση, σπεύδουν να καλύψουν τώρα και οι μεγάλες πολυεθνικές. Τα φυτικά ή οργανικά καλλυντικά που ανέπτυξαν ανεξάρτητες μάρκες, όπως η Kahina Giving Beauty, η Tata Harper, η Drunk Elephant , η Mad Hippie , ή η One Love Organics προέρχονται από πιστοποιημένες βιολογικές καλλιέργειες, είναι απαλλαγμένα από συνθετικές ουσίες, γενετικά τροποποιημένα συστατικά και «ύποπτα» συντηρητικά, δεν δοκιμάζονται σε ζώα, συχνά είναι κατάλληλα και για vegans και η παραγωγή τους γίνεται σε μικρή κλίμακα, με «πράσινες» μεθόδους, που σέβονται το περιβάλλον. Ακόμα όμως κι όταν πίσω από τα προϊόντα αυτά κρύβεται το όραμα μιας νέας γυναίκας-το 93% των indie brands ανήκει σε γυναίκες- δεν έχουν καμία σχέση με «σπιτικά» καλλυντικά . Οι φόρμουλές τους είναι καινοτόμες, υψηλής απόδοσης και απόλυτα ασφαλείς, ενώ οι υφές τους πολυτελείς και απολαυστικές.

Συστατικά…από τον τόπο τους

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό των indie brands είναι η προτίμηση που δείχνουν σε συστατικά που προέρχονται από τον φυσικό πλούτο της χώρας τους. Πρόκειται για μια συνειδητή, eco-friendly επιλογή, χάρη στην οποία όχι μόνο μειώνεται το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αλλά συγχρόνως, στηρίζονται οι ντόπιοι παραγωγοί και προμηθευτές, ενθαρρύνονται οι αγρότες να υιοθετήσουν πρακτικές βιώσιμης γεωργίας και ενισχύονται οικονομικά οι τοπικές κοινωνίες. Τα παραδείγματα είναι πολλά: η Νορβηγική Eleni & Chris χρησιμοποιεί στις φόρμουλές της, εκχυλίσματα cloudberry- ένα σπάνιο αρκτικό φυτό- και νερό παγετώνων, η Βραζιλιάνικη Sol de Janeiro, εκχυλίσματα Cupuaçu Butter , Acaí και έλαιο καρύδας από τον Αμαζόνιο και η Χαβανέζικη Mahalo skincare, έλαια από τα ενδημικά φυτά της Πολυνησίας, kukui και tamanu. Αλλά και στη χώρα μας, τα φυτά και τα βότανα της Ελληνικής χλωρίδας γίνονται πηγή έμπνευσης και πρώτη ύλη για τη δημιουργία μικρών, ανεξάρτητων brands, (ενδεικτικά αναφέρουμε τα προϊόντα περιποίησης της Lenga Grape Spa, με βάση το σταφύλι, ή της Euthalia με βάση το ελαιόλαδο), ακολουθώντας το δρόμο που άνοιξαν η Apivita και ο Κορρές .

Indie, στο χρώμα που τους ταιριάζει

Στην έκρηξη των indie brands καθοριστικό ρόλο έπαιξε η δυσκολία των γυναικών ασιατικής ή αφρικανικής καταγωγής να βρουν στη χώρα τους, προϊόντα μακιγιάζ που να ταιριάζουν στο χρώμα τις επιδερμίδας τους. Η Fenty Beauty by RihannaFenty Beauty by Rihanna, η σειρά μακιγιάζ αποκλειστικά για έγχρωμες γυναίκες, που λάνσαρε τον περασμένο Σεπτέμβριο η διάσημη τραγουδίστρια και έσπασε όλα τα ρεκόρ κερδίζοντας δημοσιότητα από τα media, αξίας 72 εκατομμυρίων δολαρίων, στον πρώτο μήνα κυκλοφορίας της, αν και δεν κατατάσσεται στα indie brands, επιβεβαίωσε μια υπαρκτή ανάγκη. Την ανάγκη αυτή, κατόρθωσαν να καλύψουν οι μικρές ανεξάρτητες μάρκες μακιγιάζ που αναπτύχθηκαν σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Η πιο γνωστή είναι η Luscious Cosmetics, που δημιουργήθηκε το 2007 στο Πακιστάν από μια γυναίκα , για να προσφέρει κραγιόν σε αποχρώσεις που ταιριάζουν σε γυναίκες με μελαψή επιδερμίδα, σε προσιτές τιμές και μέσα σε 10 χρόνια έγινε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα beauty brands στον κόσμο. Η Happy Skin από τις Φιλιππίνες με την pop αισθητική, που τόσο αρέσει στις νεαρές Ασιάτισες, δανείζεται τεχνογνωσία από τη γειτονική Κορέα και δημιουργεί προϊόντα περιποίησης και μακιγιάζ σε χαμηλές τιμές. Η Nuban Beauty γεννήθηκε πριν λίγους μήνες στη Νιγηρία, για προσφέρει υψηλής ποιότητας προϊόντα περιποίησης και μακιγιάζ κατάλληλα για την επιδερμίδα των Αφρικανίδων, ενώ το μακιγιάζ της Κενυάτικης μάρκας Suzy Beauty, είναι ειδικά σχεδιασμένο όχι μόνο για σκουρόχρωμες επιδερμίδες αλλά και για να αντέχει στις υψηλές θερμοκρασίες της Αφρικής.

Ο εκδημοκρατισμός της ομορφιάς

Δεν θα αγοράζατε με μεγαλύτερη χαρά ένα καλλυντικό προϊόν στο σχεδιασμό του οποίου έχετε συμβάλλει-έστω και λίγο;. Αν απαντήσατε ναι, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι το ίδιο ακριβώς αισθάνονται και οι καταναλώτριες που υποστηρίζουν φανατικά ένα indie brand. Κι αυτό γιατί, πολύ συχνά, τα προϊόντα τους γεννιούνται μέσα από τα social media. Για παράδειγμα, η Jamyla Bennu ιδιοκτήτρια της Oyin Handmade, μιας μικρής μάρκας φυσικών προϊόντων από τη Βαλτιμόρη, διαβάζοντας σχόλια γυναικών λατινικής καταγωγής ότι για τα δικά τους σπαστά μαλλιά, η ενυδάτωση που τους πρόσφεραν τα συνηθισμένα προϊόντα του σούπερ μάρκετ δεν ήταν αρκετή, απάντησε άμεσα, δημιουργώντας ειδικά γι αυτές, μια πλούσια ενυδατική λοσιόν μαλλιών με βάση τα φυτικά έλαια και το Βούτυρο Καριτέ. Το πλεονέκτημα των indie brands είναι ότι είναι ευέλικτα καθώς εκμεταλλεύονται στο μάξιμουμ τη δύναμη του internet και των social media. Διατηρώντας μια πολύ στενή σχέση με τις followers τους μέσα από προσωπικά blogs, μαθαίνουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους, καταγράφουν τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους, και όλα αυτά, τα «ενσωματώνουν» στα νέα τους προϊόντα. Η «δημοκρατική» αυτή διαδικασία δημιουργεί ένα ισχυρό συναισθηματικό δέσιμο ανάμεσα στην καταναλώτρια και τη μάρκα, την κάνει να αισθάνεται ότι συμμετέχει….

Όσοι παρακολουθούν και αναλύουν τις τάσεις της αγοράς θεωρούν ότι τα Indie beauty brands είναι το μέλλον των καλλυντικών όχι μόνο γιατί προσφέρουν όλα όσα περιμένουν οι Millennials από ένα προϊόν , αλλά γιατί με τη δυναμική τους αλλάζουν κυριολεκτικά την κουλτούρα της ομορφιάς .Όπως δε επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές, το μέλλον τους διαγράφεται λαμπρό. Κάποιες από αυτές, με μεγάλη επιρροή στα social media, θα εξαγοραστούν-ή έχουν ήδη εξαγοραστεί- από μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους, για να αποκτήσουν διεθνή παρουσία και αναγνωρισιμότητα. Κάποιες άλλες, ξεκίνησαν το ταξίδι τους στον κόσμο με όχημα τα Sephora- το πιο φιλόξενο «σπίτι» για τα indie brands-. Οι περισσότερες ωστόσο, θα συνεχίσουν να εστιάζουν στη δική τους τοπική αγορά, στο δικό τους μικρό ίσως αλλά πιστό κοινό, διατηρώντας την αυτονομία τους και παραμένοντας πάντα indie

 

 

 

© Copyright 2018 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

 

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Kate Hudson La Mer

 

2018-04-26
Η Kate συναντά τη La Mer

Όταν μια έφηβη αποκτά από τη διάσημη μαμά της για δώρο Χριστουγέννων, μια Crème de La Mer,...  

The insiders@gynaika

 

2017-09-28
4 beauty editors μιλούν για ομορφιά

Στο τελευταίο τεύχος της, η "Γυναίκα", το εμβληματικό γυναικείο περιοδικό, συναντά και συνομιλεί...  

 

2017-05-25
''Εδώ που τα λέμε'', η σωστή σειρά εφαρμογής των καλλυντικών μας... μετράει

Τι πάει πρώτο στην καθημερινή ρουτίνα της ομορφιάς; Τι απλώνουμε σε στεγνή και τι σε νωπή επιδερμίδα;...  

Botanifique TestLab

 

2017-10-12
​And the winners are….

Πριν λίγες μέρες, σας προσκαλέσαμε να συμμετάσχετε στο νέο μας TestLab για να ανακαλύψετε την Botanifique™,  τη...  

Skingurus 4th birthday

 

2017-12-01
Κλείσαμε τα 4!

Τα μεσάνυχτα της 1ης Δεκεμβρίου του 2013, το www.skingurus.gr ανέβαινε στο διαδίκτυο κι εμείς ξεκινούσαμε...  

 

2017-05-11
''Εδώ που τα λέμε'', η επιδερμίδα στην εμμηνόπαυση γίνεται απαιτητική...

Η σημερινή μας συζήτηση με τις υπέροχες οικοδέσποινες του γυναικείου μαγκαζίνο της ΕΡΤ2 , περιστράφηκε...  

Galenic VIP CLUB

 

2017-05-05
Και οι 7 θα είναι υπέροχες!

Πριν λίγες μέρες, σας ρωτήσαμε αν θα θέλατε να γίνετε μια από τις 7 πρέσβειρες της Galénic,...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;