|
|
Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2013
Αντωνία Θωμοπούλου
Chief Editor
|
|
|
|
|
Το Classique, το πρώτο άρωμα του Ζαν Πολ Γκοτιέ γιορτάζει φέτος 20 χρόνια επιτυχίας με μία νέα συλλεκτική, πολυτελή έκδοση της πιο ανατρεπτικής συσκευασίας στη σύγχρονη ιστορία της αρωματοποιίας.
Ο όρος κλασικό που αποδίδεται σε ένα άρωμα όταν ξεπερνάει τη δεκαετία στην παγκόσμια αγορά τείνει να εκλείψει στη σύγχρονη εποχή. Τι εννοούμε ακριβώς; Υπολογίζεται ότι, από τα 1200 νέα αρώματα που κυκλοφορούν σε ετήσια βάση, μόνο μια μικρή μειοψηφία θα παραμείνει στα ευπώλητα και τα επόμενα χρόνια. Γεγονός που αναδεικνύει ότι η δημιουργία ενός αρώματος είναι εύκολη υπόθεση. Το δύσκολο είναι να ξεχωρίσει και το πιο δύσκολο να θεωρείται ένα από τα εμβληματικά αρώματα της εποχής του. Το Classique , το πρώτο άρωμα δια χειρός Ζαν Πολ Γκοτιέ, αποδεικνύεται ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις . Ευωδιά και συσκευασία συνηγορούν με το παραπάνω και η επέτειος των 20 χρόνων το επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο.
1993. Μ ένα απλό , αδιάφορο θάλεγε κανείς, όνομα αλλά με ένα εντυπωσιακό μπουκάλι κυκλοφορεί το Classique, η πρώτη αρωματική δημιουργία του Γάλλου σχεδιαστή μόδας Ζαν Πολ Γκοτιέ. « Ήταν κάτι που είχα κατά νου ήδη από τη δεκαετία του ΄80. Μπορώ να πω μάλιστα ότι το άρωμα προηγείται της μόδας. Το Classique αποτυπώνει το πάθος μου για τις δυναμικές γυναίκες» μου είχε πει χαρακτηριστικά ο Ζαν Πολ Γκοτιέ ( BHMADONNA , Απρίλιος 2012).
Το άρωμα. Λουλουδάτο με ανατολίτικη χροιά ,το πρώτο γυναικείο άρωμα του τρομερού παιδιού της γαλλικής μόδας, όπως αποκαλούν τον Ζαν Πωλ Γκοτιέ, έχει νότες από τριαντάφυλλο, άνθη πορτοκαλιάς, βανίλια και κεχριμπάρι. Είναι ένα άρωμα που από την πρώτη, κιόλας, στιγμή αναδίδει έντονο ερωτισμό, όπως ήταν άλλωστε και το όραμα του δημιουργού του.
Το μπουκάλι-θρύλος. Φήμες λένε ότι πηγή έμπνευσης για το πρωτότυπο μπουκάλι ήταν το Shocking της θρυλικής Έλσας Σκιαπαρέλλι , που αναπαριστούσε με λιτές γραμμές ένα γυναικείο σώμα. Το Classique, αντίθετα, αναδεικνύει με όλες τις λεπτομέρειες τις καμπύλες και το πλούσιο γυναικείο στήθος. Και επιπλέον δεν είναι γυμνό αλλά ντυμένο με ένα κομψό κορσέ, βασικό αξεσουάρ της γυναικείας ενδυμασίας . Η ονομασία κορσές από την αρχαία , γαλλική λέξη cors, υποκοριστικό του σώματος ( corps είναι η σύγχρονη) προέρχεται από το λατινικό corpus. Τα πρώτα δείγματα απεικονίζονται σε ειδώλια της μινωϊκής θεάς των όφεων. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα στενό περικόρμιο με μανίκια που αφήνει ακάλυπτο το πλούσιο στήθος. Συναντάμε εκ νέου τον κορσέ σε πίνακες μεσαιωνικής ισπανικής ζωγραφικής. Το 1908 ο Πολ Πουαρέ ο σχεδιαστής που σημάδεψε τη γαλλική μόδα των αρχών του 20ου αιώνα λανσάρει τα ίσια, drape φορέματα και παλτά στυλ κιμονό και απελευθερώνει τις γυναίκες από τον κορσέ. Έως το 1983. Όταν ο Ζαν Πολ Γκοτιέ στην ανοιξιάτικη-καλοκαιρινή κολεξιόν της χρονιάς Le Dadaïsme μετατρέπει τον κορσέ από αισθησιακό εσώρουχο σε δυναμικό, προκλητικό, εξωτερικό ένδυμα. Ήταν φυσικό λοιπόν το μπουκάλι της πρώτης αρωματικής δημιουργίας του ταλαντούχου σχεδιαστή να είναι «ενδεδυμένο» με το πιο εμβληματικό κομμάτι της μόδας Γκοτιέ. Στα χρόνια που ακολουθούν η μόδα παραμένει αστείρευτη πηγή έμπνευσης για τις αναρίθμητες νέες εμφανίσεις του θρυλικού κορσέ που κρατούν το άρωμα Classique σταθερά στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων.
1997. Ο Γκοτιέ είναι ο σχεδιαστής που συντελεί στο να γίνει το τατουάζ αποδεκτό από τις μάζες. Και η καλοκαιρινή έκδοση του Classique First Tatoo Summer το επιβεβαιώνει.
1998. Ο Γάλλος δημιουργός κλείνει ένα χρόνο στην Υψηλή Ραπτική. Το Classique φορά λοιπόν επίσημο ένδυμα. Ο μαύρος βελούδινος κορσές κλέβει την παράσταση και η συλλεκτική έκδοση της χρονιάς παραμένει ακόμη και σήμερα από τις πιο εντυπωσιακές στην εικοσάχρονη πορεία του αρώματος.
1999. Ο Ζαν Πολ Γκοτιέ αποτίει φόρο τιμής στην ιαπωνική τέχνη και πολιτισμό. Το Classique Japanese Summer έχει χρώματα και σχέδια με φανερή την επιρροή από την Άπω Ανατολή.
2001. Στις 11 Δεκεμβρίου η Κίνα γίνεται μέλος του Διεθνούς Οργανισμού Εμπορίου. Στο πνεύμα της εποχής και το κόκκινο εφαρμοστό φόρεμα για τη νέα έκδοση Classique La Robe Chinoise.
2005. Η μόδα παραμένει κυρίαρχο σημείο αναφοράς. Σε χρώμα πορτοκαλί ο κορσές για το Classique Bien Roulé με το πλούσιο
ντεκολτέ επαναφέρει στο προσκήνιο στοιχεία από την χειμωνιάτικη κολεξιόν 1984-1985 Barbès. Ενώ, την ίδια χρονιά μία ακόμη συλλεκτική δημιουργία έρχεται να προστεθεί στην πλούσια συλλογή. Το Classique στη ροκ εκδοχή του γίνεται ανάρπαστο από την πρώτη στιγμή.
2007. Ο θρυλικός κορσές στην πιο πολυτελή του έκδοση με παγιέτες σε χρυσή απόχρωση.
2008. Η νέα καλοκαιρινή έκδοση του αρώματος ονομάζεται African Queen Summer. Και το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς ο Μπαράκ Ομπάμα εκλέγεται ο πρώτος αφροαμερικανός Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής….
2009. Ο Ζαν Πολ Γκοτιέ σχεδιάζει τα κουστούμια για τη νέα περιοδεία της διάσημης Γαλλίδας τραγουδίστριας Μισέλ Φαρμέρ και το Classique φορά για δεύτερη φορά μεταλλικό κορσέ σε πιο κομψή εκδοχή.
2013. Για την επετειακή έκδοση των 20 χρόνων ο Γκοτιέ σχεδιάζει εκ νέου το θρυλικό μπουκάλι. Με αφορμή την κολεξιόν Υψηλής Ραπτικής για την Άνοιξη-Καλοκαίρι 2012 , η οποία είχε ως πηγή έμπνευσης το στυλ της πρόωρα χαμένης Αmy Winehouse και το εντυπωσιακό νυφικό στο φινάλε της βραδιάς , επιλέγει να «ντύσει» το μπουκάλι με ένα ύφασμα που αναδεικνύει τις καμπύλες του σώματος και αντανακλά το φως μ ένα μοναδικό τρόπο. Το όνομα αυτού Belle en Corcet .
|