CONNECT:  
           

Διατροφικές ελλείψεις...επί κεφαλής

Αντωνία Θωμοπούλου Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016
Αντωνία Θωμοπούλου

 

Hair care Είναι το σημείο του σώματος στο οποίο αποτυπώνεται άμεσα, μάλιστα, η κακή, φτωχή σε βασικά θρεπτικά συστατικά, διατροφή. Που όμως, μπορούμε εύκολα να ανατρέψουμε, εμπλουτίζοντας ανάλογα το καθημερινό μας διαιτολόγιο.

Μια υγιής τρίχα μεγαλώνει κατά 1,2 εκατοστά κάθε μήνα, δεν σπάει, είναι απαλή, στιλπνή και εύκολη στο φορμάρισμα. Ζωτικό ρόλο σε όλα τα παραπάνω, όπως αποδεικνύεται, έχει η ισορροπημένη διατροφή.Όταν τα αποθέματα θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό είναι ανεπαρκή ,τα μαλλιά χάνουν τον όγκο και τη λάμψη τους και, πολύ σύντομα, καταλήγουν λεπτά και εύθραυστα.

Πρωτεΐνες: η βάση για υγιή μαλλιά

Γνωρίζοντας πως το 80% της τρίχας αποτελείται από πρωτεΐνες - το 10-15% από νερό και το 5-10% χρωστικά μόρια, ιχνοστοιχεία και λιπίδια- μπορούμε να κατανοήσουμε το λόγο που η μειωμένη πρόσληψη των δομικών αυτών στοιχείων επηρεάζει αρνητικά την υγεία και σωστή ανάπτυξη της τρίχας. Τα υγιή, λοιπόν, μαλλιά αποτελούνται από 80% τρίχες που βρίσκονται στην αναγενή φάση , τη φάση, δηλαδή, της ανάπτυξης , η οποία διαρκεί από δύο έως τρία χρόνια. Τα μαλλιά στη φάση αυτή μακραίνουν κατά ένα εκατοστό ανά μήνα. Στη συνέχεια, η τρίχα μπαίνει στην καταγενή ή μεταβατική φάση, που διαρκεί τρεις, περίπου, εβδομάδες ,πριν υποχωρήσει από την επιφάνεια του τριχωτού. Κατά μέσο όρο έχουμε 120.000-150.000 τρίχες στο κεφάλι μας και καθημερινά χάνουμε 50-80. Όταν οι πρωτεΐνες λείπουν από τη διατροφή, ο αριθμός των τριχών που μπαίνει στην καταγενή φάση είναι μεγαλύτερος του φυσιολογικού, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η καθημερινή «φυσιολογική» τριχόπτωση.

Τι θρέφει τα μαλλιά;

Σίδηρος και μεταλλικά στοιχεία- σελήνιο, χαλκός , ψευδάργυρος- περιλαμβάνονται επίσης στη λίστα με τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία της τρίχας. Όταν τα αποθέματα του οργανισμού δεν είναι επαρκή η παραγωγή κερατίνης, της βασικής συστατικής ουσίας των μαλλιών, μειώνεται ή σταματάει. Τα μαλλιά τότε γίνονται εύθραυστα , οι τρίχες σπάνε ή πέφτουν και οι νέες που φυτρώνουν δεν είναι καλής ποιότητας. Οι ζωικές πρωτεΐνες – κόκκινο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αβγό ή γαλοπούλα- είναι πολύτιμες πηγές σιδήρου. Όπως, επίσης,το σπανάκι, οι φακές, τα φασόλια σόγιας και οι σπόροι κολοκύθας. Με μία διαφορά. Ο σίδηρος που βρίσκεται σε φυτικής προέλευσης τροφές απορροφάται από τον οργανισμό σε ποσοστό, μόνο, 3,5 % ενώ από τις ζωικής προέλευσης σε ποσοστό 30%. Τη λύση σ αυτό τη δίνουν οι σωστοί συνδυασμοί συστατικών. Η βιταμίνη C , οι αντίστοιχες του συμπλέγματος Β όπως επίσης και το λυκοπένιο, ένα από τα πλέον ευεργετικά αντιοξειδωτικά συστατικά, καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις στην μεγαλύτερη απορρόφηση σιδήρου. Σε ένα γεύμα λοιπόν με όσπρια μπορούμε να προσθέσουμε σαλάτα ντομάτα με πιπεριά και να ολοκληρώσουμε με ένα φρούτο από την οικογένεια των εσπεριδοειδών ή ακτινίδιο.

Βιταμίνη Β12

Έχει ενεργό ρόλο στο σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, που, με τη σειρά τους, μεταφέρουν οξυγόνο από τους πνεύμονες στους ιστούς του ανθρώπινου σώματος άρα και στα μαλλιά. Όταν τα αποθέματα του οργανισμού δεν είναι επαρκή τα μαλλιά καταλήγουν θαμπά, άτονα και εύθραυστα. Εμπλουτίζουμε γι αυτό το καθημερινό μας διαιτολόγιο με γαλακτοκομικά προϊόντα, αβγά και ψάρι.

Οι εξαντλητικές δίαιτες βλάπτουν σοβαρά την υγεία των μαλλιών

Αυτό συμβαίνει γιατί στην πλειοψηφία τους δεν είναι διατροφικά ισορροπημένες. Αν, μάλιστα, η καθημερινή πρόσληψη θερμίδων βρίσκεται κάτω από τα 1000kcal είναι σίγουρο ότι πολύ σύντομα η διάμετρος της τρίχας λεπταίνει και τα μαλλιά γίνονται αραιά και εύθραυστα. Αυτά είναι τα άσχημα νέα. Γιατί τα καλά νέα είναι πως η βλάβη έχει προσωρινό χαρακτήρα. Όταν αναπληρώσουμε τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός , τα μαλλιά θα ανακτήσουν το φωτεινό τους χρώμα και θα γίνουν πάλι γερά και δυνατά.

 

Σχετικά θέματα
10 τροφές για όμορφα, γερά μαλλιά
2014-01-30
10 τροφές για όμορφα, γερά μαλλιά
 
Γευστικές  απολαύσεις που ταλαιπωρούν τα μαλλιά...
2014-08-03
Γευστικές απολαύσεις που ταλαιπωρούν τα μαλλιά...
 
Υγιή μαλλιά; Μόνο με τη σωστή δόση αντιοξειδωτικών και βιταμινών
2014-09-15
Υγιή μαλλιά; Μόνο με τη σωστή δόση αντιοξειδωτικών και βιταμινών
 

 

 

 

© Copyright 2017 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

 

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
shampoing

 

2016-01-08
Είστε σίγουρες ότι λούζεστε σωστά;

Αναρωτιέστε γιατί όταν σας περιποιούνται στο κομμωτήριο, τα μαλλιά σας δείχνουν πιο ανάλαφρα, πιο...  

Heat styling

 

2016-09-22
Κάτι να καίει ….αλλά όχι τα μαλλιά.

Είναι τα μαγικά εργαλεία που φορμάρουν, ισιώνουν, κάνουν μπούκλες. Δυστυχώς, για να τα κάνουν όλα...  

SPLIT ends

 

2017-01-13
Ψαλίδα: μπορούμε να την αποφύγουμε;

Είναι η πιο χαρακτηριστική ένδειξη ότι δεν συμπεριφερόμαστε σωστά στα μαλλιά μας. Ο μοναδικός τρόπος...  

Hair colouring

 

2016-06-14
Μια βαφή παρακαλώ… για το σπίτι

Λίγο η κρίση, λίγο ο χρόνος που δεν περισσεύει, λίγο η ευκολία στην αγορά τους, οι βαφές μαλλιών...  

hair conditioner

 

2016-05-23
Ανατομία ενός κοντίσιονερ

Ακούγεται παράξενο αλλά πολλές γυναίκες- κι ακόμα πιο πολλές Ελληνίδες – αποφεύγουν να χρησιμοποιούν...  

oily hair

 

2017-02-01
Πάλι θέλω λούσιμο….

Μαλλιά που «λαδώνουν», μαλλιά χωρίς όγκο και ζωντάνια, που δείχνουν θαμπά και άλουστα, μια μόλις...  

how to

 

2015-11-17
3+1 συστατικά που ''δουλεύουν'' στα μαλλιά

Οι επιλογές που μας προσφέρει η αγορά για την καθημερινή περιποίηση των μαλλιών είναι κάτι παραπάνω...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;