CONNECT:  
             

Η μπότα του αυτοκράτορα

Λένα Ιωαννίδου Κυριακή, 6 Απριλίου 2014
Λένα Ιωαννίδου
Chief Editor
 

1895, η πρώτη διαφημιστική καταχώριση Roger & Gallet Τι κοινό έχουν το Νερό της Κολονίας και τα στρογγυλά αρωματικά σαπούνια με την μπότα του Ναπολέοντα, τα κρύσταλλα Lalique και την Μπελ Επόκ, το σύγχρονο design του Martin Szekely και τα αρωματικά λάδια; Θα το ανακαλύψετε μέσα από μια οσφρητική περιπλάνηση, δια μέσου των αιώνων, με οδηγό έναν από τους παλαιότερους οίκους ομορφιάς. Τον Roger & Gallet.

1695. Ο Jean- Paul Feminis, ιδιοκτήτης ενός «ψιλικατζίδικου» με υφάσματα, ψευτοκοσμήματα και αρωματικά είδη, σε ένα μικρό χωριό στα σύνορα Λομβαρδίας και Πιεμόντε, ξενιτεύεται στην Κολονία και ανοίγει ένα μαγαζί με «Φρούτα από το Νότο». Στο πίσω μέρος του μαγαζιού του όμως πειραματίζεται με τη φόρμουλα του Aqua Mirabilis, ενός «νερού με θεραπευτικές ιδιότητες», όπως το αποκαλεί, το οποίο είναι στην ουσία ένα ανάλαφρο άρωμα με φυσικές νότες. «Ανακάλυψα ένα άρωμα που μου θυμίζει ένα ανοιξιάτικο πρωινό στην Ιταλία, νάρκισσους των βουνών, άνθη πορτοκαλιάς λίγο μετά τη βροχή. Με αναζωογονεί, δυναμώνει τις αισθήσεις και τη φαντασία μου» γράφει στον αδελφό του. Το πρώτο και αυθεντικό Eau de Cologne, έχει μόλις γεννηθεί.

1806. Τρεις γενιές αργότερα, η μυστική φόρμουλα του Eau de Cologne φτάνει στα χέρια του Jean-Marie Farina, εγγονού ενός από τους τρεις ανιψιούς του άκληρου Feminis που κληρονόμησαν την επιχείρηση. Ο νεαρός Φαρινά μετακομίζει στο Παρίσι, ανοίγει το δικό του αρωματοπωλείο στη rue Saint Honoré 333 και κάνει γνωστό το Eau de Cologne . Η επιτυχία είναι τεράστια. Πολύ γρήγορα γίνεται προμηθευτής της βασιλικής αυλής της Γαλλίας αλλά και της Αγγλίας. Ο μύθος λέει ότι για να ικανοποιήσει τον Ναπολέοντα, φανατικό χρήστη του Eau de Cologne, σχεδιάζει ένα ψηλόλιγνο μπουκάλι ,σαν κύλινδρο, για να χωρά μέσα στην μπότα του αυτοκράτορα!

1820. Στον κατάλογο των προϊόντων του Farina εμφανίζονται πλέον, εκτός από το διάσημο Eau de Cologne, αποστάγματα από σπάνια φυσικά συστατικά, καλλυντικά, πομάδες , σαπούνια και αρωματισμένα μαντίλια, συνολικά 680 διαφορετικά είδη! Στα χρόνια που ακολουθούν οι δημιουργίες του πωλούνται σε όλο τον κόσμο, τα σαπούνια του γίνονται τα αγαπημένα της βασίλισσας Βικτωρίας και τα αρώματα κατακτούν τη βασιλική αυλή της Ισπανίας

1862. Ο Armand Roger ο Charles Gallet κληρονομούν την επιχείρηση του Jean-Marie Farina και βέβαια την αυθεντική φόρμουλα του Eau de Cologne. Αποφασίζουν να ανανεώσουν τη συσκευασία όλων των προϊόντων του καταλόγου. Πρωτοπόροι, καινοτόμοι και πάντα ανήσυχοι, δημιουργούν τις πρώτες ολοκληρωμένες σειρές περιποίησης και μακιγιάζ. Αυτοί άλλωστε λίγο αργότερα ανακαλύπτουν τη μέθοδο cauldron, μια τεχνική ψύξης των αιθερίων ελαίων στην καρδιά του σαπουνιού που επιτρέπει στο άρωμά τους να διατηρείται έντονο μέχρι τέλους. Η χρυσή εποχή του οίκου Roger & Gallet έχει μόλις ανατείλει.

1879. Κυκλοφορεί το πρώτο στρογγυλό σαπούνι Roger & Gallet, με άρωμα βιολέτας στο χαρακτηριστικό περιτύλιγμα με τις πτυχώσεις και το χάρτινο «δαχτυλίδι» με την σφραγίδα του οίκου.

1900-1930. Ο οίκος Roger & Gallet, ακολουθώντας τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής, εμπνέεται από την Αφρική και την Άπω Ανατολή, σχεδιάζει ετικέτες προϊόντων με την αισθητική της “Art Nouveau” και της “Art Deco”, οι διαφημίσεις τους φέρουν την υπογραφή του εικονογράφου Alfons Mucha, ενώ το 1908 εγκαινιάζεται μια μοναδική συνεργασία. Αναθέτουν στον René Lalique τον σχεδιασμό μιας σειράς εκπληκτικών κρυστάλλινων μπουκαλιών για τα αρώματα του οίκου .

1946. Μετά τον πόλεμο, ο οίκος Roger & Gallet ανασυντάσσεται, λανσάρει το Partir σε μια εντυπωσιακή συσκευασία και γνωρίζει τεράστια επιτυχία.

1956. Ο οίκος αποσύρει τα καλλυντικά προϊόντα (κρέμες και πούδρες) που διέθετε προπολεμικά και λανσάρει μια νέα σειρά με σήμα κατατεθέν της τη «διαμαντένια» συσκευασία τους. Την επόμενη χρονιά δημιουργείται η πρώτη ανδρική σειρά Roger & Gallet.

1970. Μετά τα υγρά σαπούνια και τα αποσμητικά που κυκλοφορούν ήδη από το 1965, κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα αφροντούς Roger & Gallet, πάνω στις νότες των δημοφιλών αρωματικών σειρών της μάρκας.

1975-2008. O οίκος Roger & Gallet εξαγοράζεται από τη Sanofi και το 1999 περνά στην YSL-Beauté του ομίλου PPR. Επαναλανσάρει κλασικά αρώματα, δημιουργεί νέα, τα συμπληρώνει με προϊόντα σώματος και επενδύει σε σειρές περιποίησης για τον άνδρα. Χώρος πώλησης, το φαρμακείο. Όμως, η «γηραιά κυρία της αρωματοποιίας» , όπως αποκαλούν τρυφερά τον οίκο, μοιάζει να μην συμβαδίζει με την εποχή της, να έχει πια κουραστεί. Είναι όμως έτσι;

2008. Το «φιλί της ζωής» για τον παραδοσιακό οίκο έρχεται με την εξαγορά του από την LOréal. Ο κολοσσός της βιομηχανίας καλλυντικών αντιμετωπίζει τα Roger & Gallet, όχι σαν μια ξεπερασμένη σειρά προϊόντων αλλά σαν μια δροσερή, μοντέρνα , νεανική και προσιτή μάρκα. Και την απογειώνει. Σήμερα, 152 χρόνια από την ίδρυση του οίκου και πάνω από 3 αιώνες από τη γέννηση του εμβληματικού Eau de Cologne, τα Roger & Gallet, επανασχεδιασμένα από τον διάσημο designer Martin Szekely, με καινούργιες ευωδιές εμπνευσμένες από πόλεις, κήπους και ανθισμένα περιβόλια, συνεχίζουν να «μας αναζωογονούν, να δυναμώνουν τις αισθήσεις και τη φαντασία μας»…

 

 

 

© Copyright 2019 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.