CONNECT:  
             

Ένα «θαυματουργό» βαζάκι

Λένα Ιωαννίδου Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2021
Λένα Ιωαννίδου
Chief Editor
 

VASELINE 150 Ο Robert Peary την πήγε στον Βόρειο Πόλο και οι στρατιώτες στον πόλεμο. Οι γυναίκες έφτιαξαν μ΄ αυτήν την πρώτη μάσκαρα ενώ κάποιοι ορκίζονται ότι ο δημιουργός της έζησε μέχρι τα 96 του τρώγοντας μια κουταλιά την ημέρα! Το σίγουρο είναι ότι εδώ και 150 χρόνια, η Vaseline® , το πρώτο πολυχρηστικό προϊόν στην ιστορία των καλλυντικών, υπάρχει στη ζωή μας για να ανακουφίζει την ξηρή και τραχιά επιδερμίδα, να την προστατεύει  και να την περιποιείται. Κι εμείς σήμερα ξετυλίγουμε τη συναρπαστική ιστορία της.

1859. Ο Robert Augustus Chesebrough, ένας 22χρονος Βρετανός χημικός, ταξιδεύει στο Titusville, μια μικρή πόλη της

Πενσυλβάνια, όπου είχε πρόσφατα ανακαλυφθεί πετρέλαιο. Αρχική του πρόθεση ήταν να κάνει περιουσία ως πετρελαιοπαραγωγός, όμως τα σχέδιά του αλλάζουν όταν παρατηρεί κάτι ενδιαφέρον. Οι εργάτες εκεί, χρησιμοποιούσαν μια υδαρή ουσία σαν παραφίνη, για να θεραπεύουν τα κοψίματα και τα εγκαύματά τους. Επρόκειτο για ένα υποπροϊόν πετρελαίου γνωστό ως απόθεση κεριού (rod wax), το οποίο αφαιρούσαν από τα τρυπάνια στην εξέδρα άντλησης επειδή παρεμπόδιζε τη λειτουργία τους . Ο Chesebrough, ο οποίος ήδη πειραματιζόταν φτιάχνοντας παραφίνη από το λίπος των φαλαινών, ενθουσιάζεται με τις επουλωτικές ιδιότητες του υλικού και παίρνει μαζί του μια μικρή ποσότητα για να τη μελετήσει στο εργαστήριό του στο Μπρούκλιν.

1865. Έπειτα από προσπάθεια πέντε χρόνων να «εξευγενίσει» αυτή τη μαύρη, κηρώδη ουσία, ο Chesebrough ανακαλύπτει ότι με την απόσταξη των λεπτότερων, ελαφρύτερων ελαίων από την απόθεση κεριού, μπορούσε να παραχθεί ένα ανοιχτόχρωμο τζελ. Σπεύδει λοιπόν να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη διαδικασία παρασκευής βαζελίνης με τριπλό καθαρισμό-μια μοναδική μέθοδος φιλτραρίσματος, εκχύλισης και αφυδάτωσης που ακολουθείται μέχρι σήμερα και διασφαλίζει ότι το προϊόν είναι απόλυτα καθαρό.

1870. Έχοντας συμπληρώσει δέκα χρόνια πειραματισμών για την τελειοποίηση της ανακάλυψής του, ο Chesebrough είναι επιτέλους έτοιμος να παρουσιάσει το "Wonder Jelly" στο αμερικανικό κοινό. Καθώς τα φαρμακεία της εποχής αρχικά δείχνουν απρόθυμα να το διακινήσουν, ταξιδεύει σε όλη την πολιτεία της Νέας Υόρκης με μια άμαξα μοιράζοντας δωρεάν δείγματα και διαφημίζοντας μόνος του το "θαυματουργό" προϊόν, κάνοντας επίδειξη στον εαυτό του – έκαιγε το δέρμα του με οξύ ή με ανοιχτή φλόγα και στη συνέχεια άπλωνε το διαυγές τζελ στο τραύμα, ενώ ταυτόχρονα έδειχνε παλαιότερους τραυματισμούς που είχαν επουλωθεί χάρη σ’ αυτό. Με τη βεβαιότητα ότι το προϊόν του θα έχει αργά ή γρήγορα απήχηση και στην ιατρική βιομηχανία, το 1870 ανοίγει στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής, σε μεγάλη κλίμακα, βαζελίνης, με τη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα.

1872. Αν και το "Wonder Jelly" ηχεί ωραία, ο Chesebrough αποφασίζει να δώσει στο τζελ του το όνομα " Vaseline "-η ονομασία κατοχυρώθηκε αρκετά αργότερα, το 1905- μια λέξη που πιστεύεται ότι προέρχεται από το συνδυασμό της γερμανικής λέξης wasser (νερό), και της ελληνικής έλαιο, με την προσθήκη της «επιστημονικότερης» κατάληξης -ine. Το νέο όνομα φαίνεται πως αρέσει ακόμα πιο πολύ. Δύο χρόνια αργότερα, το προϊόν- το οποίο διαφημίζεται σαν βάλσαμο για τα σκασμένα χέρια αλλά και σαν λιπαντικό για τα δερμάτινα είδη- αρχίζει να κυκλοφορεί σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες με ρυθμό πωλήσεων, ένα τεμάχιο το λεπτό, δηλαδή πάνω από 1.400 βαζάκια την ημέρα!

1880. Ο κόσμος ανακαλύπτει τις πάμπολλες χρήσεις του προϊόντος και μέσα σε μια δεκαετία, σε κάθε αμερικανικό σπίτι υπάρχει και ένα βαζάκι Vaseline Petroleum Jelly, «δια πάσαν νόσον».... Όχι μόνο επουλώνει το ξηρό, σκασμένο δέρμα, τακοψίματα, και τα εγκαύματα αλλά ανακουφίζει από τις χιονίστρες και τους ρευματισμούς, ενώ σύμφωνα με τις διαφημίσεις της εποχής, όταν λαμβάνεται από το στόμα «θεραπεύει» το κρυολόγημα, τον βήχα, τη διφθερίτιδα, τη δυσεντερία! Ωστόσο, με την επιτυχία έρχονται και οι απομιμήσεις. Σε όλες τις ΗΠΑ αρχίζουν να εμφανίζονται «θαυματουργά» τζελ που υπόσχονται παρόμοια αποτελέσματα αλλά δεν είναι βαζελίνη. Έτσι ο Chesebrough για να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές του αλλά και για να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το αυθεντικό προϊόν , κάνει μια έξυπνη διαφημιστική κίνηση και προσθέτει στη συσκευασία το Blue Seal, την εμβληματική μπλε σφραγίδα γνησιότητας. Προειδοποιεί δε μέσα από ρεκλάμες ότι οποιαδήποτε άλλη βαζελίνη εκτός από την Blue Seal Vaseline Jelly, είναι απλά μια «άχρηστη απομίμηση».

1883. Η βασίλισσα Βικτώρια απονέμει στον Chesebrough τον τίτλο του ιππότη (Sir) δηλώντας στον ακούραστο χημικό ότι είναι κι εκείνη θαυμάστρια του εκπληκτικού προϊόντος του και χρησιμοποιούσε τη βαζελίνη του για να ανακουφίσει το ξηρό της δέρμα.

1900. Το Vaseline Petroleum Jelly εξαπλώνεται από ήπειρο σε ήπειρο και ο Chesebrough, για να εξυπηρετήσει αυτή την ταχεία επέκταση, ανοίγει εργοστάσια στην Ευρώπη, τον Καναδά και την Αφρική.

1909. Στην πρώτη επιτυχημένη αποστολή στον Βόρειο Πόλο ο εξερευνητής Robert Peary παίρνει μαζί του ένα βαζάκι Vaseline® για να προστατεύει και να επουλώνει το δέρμα του, επειδή ήξερε ότι δεν θα πάγωνε στις πολικές θερμοκρασίες. Οι γυναίκες πάλι που δεν ασχολούνται ακόμη με τέτοιες «επικίνδυνες αποστολές» ανακαλύπτουν μια άλλη χρήση της. Χρησιμοποιώντας μια οδοντογλυφίδα αναμειγνύουν καρβουνόσκονη με βαζελίνη και φτιάχνουν μάσκαρα για να τονίσουν τις βλεφαρίδες τους!

1917. Η Vaseline® πάει στο μέτωπο! Οι Αμερικανοί στρατιώτες κουβαλούν στα χαρακώματα σωληνάρια βαζελίνης για να ανακουφίζονται από γδαρσίματα, μώλωπες και ηλιακά εγκαύματα αλλά και για να τα ανταλλάσσουν με τους Βρετανούς στρατιώτες. Η ζήτηση είναι τέτοια που γράφουν στα σπίτια τους ζητώντας να τους στείλουν κι άλλα!

1919. Ο πόλεμος τελειώνει και η Vaseline® αναλαμβάνει νέους πιο…καλλυντικούς ρόλους. Αρχίζουν να κυκλοφορούν παραλλαγές της κλασικής βαζελίνης -λευκή, κίτρινη, αρωματική - σε βαζάκι ή σωληνάριο, ενώ το τονωτικό μαλλιών Vaseline Hair Tonic όπως και το Vaseline Lip Ice για τα σκασμένα χείλη, κάνουν θραύση. Οι σταρ του Χόλυγουντ αλείφουν τα δόντια τους με βαζελίνη για να γυαλίζουν και οι οπερατέρ την απλώνουν στο φακό της κάμερας για να κάνουν το «soft focus» εφέ που τόσο άρεσε στις πρωταγωνίστριες!

1933. Ο Sir Robert Chesebrough φεύγει από τη ζωή σε ηλικία 96 ετών, δηλαδή 25 χρόνια περισσότερο από το μέσο προσδόκιμο ζωής των 61,7 ετών στις ΗΠΑ εκείνη την εποχή. Ο μύθος λέει πως η μακροζωία του οφειλόταν στο ότι έτρωγε ένα κουταλάκι του γλυκού Vaseline Petroleum Jelly κάθε μέρα!

1943. Η Vaseline® δίνει το παρών σε έναν ακόμη Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Αμερικανικός στρατός παραγγέλνει στην Chesebrough Manufacturing Co. αποστειρωμένες γάζες με επικάλυψη Vaseline® Jelly για να σταλούν στο μέτωπο. Η γάζα συμβάλλει τόσο πολύ στην επούλωση των τραυμάτων των στρατιωτών, ώστε οι New York Times δημοσιεύουν άρθρο που εξηγεί πώς 75 θύματα σοβαρών εγκαυμάτων σε ένα Ναυτικό νοσοκομείο είχαν αναρρώσει ταχύτερα με τη βοήθεια της βαζελίνης.

1955. Η Chesebrough Manufacturing Co. συγχωνεύεται με την Pond's Extract Company- τον βασικό ανταγωνιστή της- για να σχηματίσει την Chesebrough-Ponds, Inc. Ο αντίκτυπος από τη συγχώνευση είναι τεράστιος. Η Wall Street Journal την περιγράφει σαν τον «γάμο των αριστοκρατών. Δύο από τις αρχαιότερες και πιο επιτυχημένες εταιρείες στην Αμερική, ενώνουν τις δυνάμεις τους για το μέλλον». Οι πωλήσεις απογειώνονται. Από 47 εκατομμύρια δολάρια το 1954, φτάνουν το 1963 τα 114 !

1969. Έπειτα από πολύχρονες έρευνες λανσάρεται η Vaseline® Intensive Care Lotion, ένα καινοτόμο γαλάκτωμα ενυδάτωσης και προστασίας που συνδυάζει την αποτελεσματικότητα με την καλλυντική υφή. Η κυκλοφορία του συνδυάζεται με την εκστρατεία The Dry Leaf Campaign, μια από τις πρώτες και πιο εντυπωσιακές προωθητικές ενέργειες της μάρκας στην τηλεόραση και στον τύπο. Η διαφήμιση δείχνει ένα πολύ ξηρό φύλλο να αναζωογονείται από το γαλάκτωμα, τονίζοντας την ανάγκη να επουλώνεται και να προστατεύεται το δέρμα και όχι απλώς να ομορφαίνει. Τρία χρόνια αργότερα δίπλα στο κλασικό κίτρινο μπουκάλι προστίθεται και το πράσινο Herbal με αλόη μια ειδικά σχεδιασμένη φόρμουλα για να ανακουφίζει την επιδερμίδα από τα ηλιακά εγκαύματα.

1987. Η Unilever αγοράζει την Chesebrough-Pond's Inc. και εμπλουτίζει την γκάμα της Vaseline® με νέα ενυδατικά προϊόντα, που φτάνουν πια σε όλο τον κόσμο, από το Μαϊάμι μέχρι τη Μόσχα και από τη Μελβούρνη μέχρι τη Βομβάη. Την ίδια χρονιά ξεκινά και το Vaseline® Healing Project, μια παγκόσμια προσπάθεια, σε συνεργασία με την ανθρωπιστική οργάνωση Direct Relief για την παροχή δερματολογικής φροντίδας με Vaseline® και την αποστολή ομάδων δερματολόγων σε πληθυσμούς που πλήττονται από τη φτώχεια ή από καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε όλο τον πλανήτη. Στόχος του προγράμματος ήταν να κατορθώσουν μέχρι το 2020 να βοηθήσουν 5.000.000 ανθρώπους, να έχουν υγιές, επουλωμένο δέρμα. Σήμερα πια ξέρουμε ότι τα κατάφεραν…

2005. Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, με έντονο ανταγωνισμό από τις αμέτρητες νέες εταιρείες που εμφανίζονται, η Vaseline® αντλώντας πάντα έμπνευση από τις ρίζες της, «επιστρέφει στο μέλλον» και επανατοποθετείται στην αγορά σαν το brand που γνωρίζει το δέρμα καλύτερα από τον καθένα και ξέρει πώς να το φροντίσει και να το διατηρήσει υγιές. Το μήνυμά της είναι απλό αλλά ισχυρό: «Το δέρμα είναι εκπληκτικό». Δύο χρόνια αργότερα, με την βραβευμένη διαφημιστική καμπάνια “Keeping Skin Amazing” ξαφνιάζει τον κόσμο των καλλυντικών βάζοντας στη θέση του πρωταγωνιστή όχι ένα όμορφο μοντέλο αλλά το ίδιο το δέρμα και εξηγώντας πώς, η φροντίδα με τα προϊόντα της, μπορεί να συμβάλλει στη φυσική ικανότητα του δέρματος να αναπλάθεται. Η καμπάνια δίνει νέα πνοή στη μάρκα και το κοινό την ανακαλύπτει ξανά απογειώνοντας τις πωλήσεις: Κάθε 39 δευτερόλεπτα, κάπου στον κόσμο πουλιέται ένα προϊόν Vaseline®!

2020. Η Vaseline προσφέρει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια στο Ταμείο COVID-19 της Direct Relief, το οποίο υποστηρίζει 518 κέντρα υγείας σε όλη την Αμερική, κυρίως εκείνα που βρίσκονται σε κοινότητες μαύρων και ισπανόφωνων, στις οποίες παρατηρήθηκαν μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας από την COVID-19.

2021. Η Vaseline έχει πλέον κλείσει 150 χρόνια στον πλανήτη της φροντίδας. Μέσα σε ενάμισι αιώνα ζωής, το εμβληματικό Jelly της εξελίχθηκε και άνοιξε νέα κεφάλαια στην περιποίηση, αλλά η εκπληκτική επουλωτική δύναμή του «χτυπά» πάντα στην καρδιά του brand- δεν είναι τυχαίο ότι εξακολουθεί να βρίσκεται ανάμεσα στα παγκόσμια best sellers. Φέτος όμως γιορτάζει τα γενέθλιά της με την Expert Care, μια ολοκαίνουρια σειρά, με εξειδικευμένη τεχνολογία και ενεργά συστατικά, όπως το υαλουρονικό οξύ, το κολλαγόνο και τη γλυκερίνη, που ενυδατώνουν σε βάθος την επιδερμίδα και αφήνουν υπέροχα απαλή και ελαστική. Εμείς δεν έχουμε παρά να της ευχηθούμε να…τα χιλιάσει!

 

 

 

© Copyright 2021 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.