CONNECT:  
             

Πόσες… ρυτίδες κρύβει το πιάτο σας;

Λένα Ιωαννίδου Σάββατο, 21 Απριλίου 2018
Λένα Ιωαννίδου

 

Γλυκά, τηγανιτά, κόκκινο κρέας, μπαχαρικά. Οι –κακές- επιλογές στο φαγητό που τρώμε καθημερινά δεν απειλούν μόνο την υγεία μας αλλά ανοίγουν διάπλατα την πόρτα στην πρόωρη γήρανση….

Αισθάνεστε ότι με μια extra large σοκοφρέτα θα εξαφανίσετε το στρες, την κούραση, τα νεύρα, την κατάθλιψη, ή μια ολόκληρη μέρα που όλα πήγαν στραβά; Ίσως ναι. Ίσως όμως η άποψη ότι τα συναισθήματα «καταπίνονται» ευκολότερα αν συνοδεύονται από μικρές ζαχαρωτές μπουκιές να μην αρέσει και τόσο στην επιδερμίδα σας …

Η υπερκατανάλωση ορισμένων τροφών (δυστυχώς είναι, όπως θα δείτε, αυτές που μας αρέσουν περισσότερο...) εκτός από επιπτώσεις στην υγεία και στο βάρος μας, "συμμετέχει" και στη διαδικασία γήρανσης.

Τα γλυκά: Ντόνατς και cupcakes για πρωινό; Κακή ιδέα. Τα απλά σάκχαρα, αυτά δηλαδή που αφομοιώνονται εύκολα από τον οργανισμό ή οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη όπως είναι η γλυκόζη, η φρουκτόζη, η λακτόζη κλπ. αυξάνουν δραματικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό με τη σειρά του προκαλεί φλεγμονές και οι φλεγμονές καταστρέφουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος. Τις ίδιες συνέπειες έχουν και οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες όπως είναι η ασπαρτάμη. Προτιμήστε γιαούρτι, μέλι και μια χούφτα αμύγδαλα . Η μέρα σας θα ξεκινήσει με ενέργεια και η επιδερμίδα σας θα σας ευγνωμονεί..

Οι καραμέλες: Ανεβάζουν απότομα την ινσουλίνη αλλά μετά νοιώθετε διπλά κουρασμένη. Δεν είναι μόνο αυτό όμως. Ένα σακουλάκι καραμέλες (ποτέ δεν μας φτάνει μια…) που δεν περιέχει τίποτε άλλο παρά μόνο ζάχαρη, θα σας προσφέρει ένα ωραιότατο ζευγάρι σακούλες κάτω από τα μάτια!.

Το αλάτι: Όσο νόστιμο κι αν είναι το φαγητό, αναζητάτε πάντα την αλατιέρα στο τραπέζι; Καιρός να αναθεωρήσετε. Το υπερβολικό αλάτι αφυδατώνει και ξηραίνει την επιδερμίδα κάνοντάς την να δείχνει κουρασμένη. Προτιμήστε τα μείγματα αλατιού με βότανα.

Το αλκοόλ: Ένα ποτηράκι κρασί παραπάνω. Εκτός από το αλκοτέστ, σκεφτείτε και την επιδερμίδα σας η οποία αφυδατώνεται και χάνει τη φωτεινότητά της. Αν δεν θέλετε να χαλάσετε το κέφι της παρέας, τουλάχιστον πίνετε ενδιάμεσα ένα ποτήρι νερό..

Τα τηγανιτά: Σπιτικές τηγανιτές πατάτες , κολοκυθάκια, τυρί σαγανάκι. Πίσω από τη νοστιμιά τους κρύβεται ένας ακόμη εχθρός της επιδερμίδας . Το τηγανισμένο λάδι ή τα τρανς λιπαρά μπλοκάρουν τις αρτηρίες με αποτέλεσμα η επιδερμίδα να αποκτά γκρίζα και κουρασμένη όψη.

Το άμυλο: Δεν χρειάζεται να καταφύγετε στη δίαιτα Άτκινς αλλά η υπερβολική κατανάλωση ψωμιού, για παράδειγμα, έχει άμεσες επιπτώσεις στην ποιότητα του κολλαγόνου του δέρματος (άρα πρόωρη χαλάρωση) όπως και στην φωτεινότητα της επιδερμίδας . Μια χορταστική σαλάτα αντί για σάντουιτς το μεσημέρι στο γραφείο είναι μια λύση που θα βρει σύμφωνη την επιδερμίδα σας…

Το κόκκινο κρέας : Χωρίς να σας προτείνουμε να γίνετε vegetarians (αν και δεν είναι κακή ιδέα…) θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η καρνιτίνη μια χημική ουσία που περιέχει σε αφθονία το κόκκινο κρέας σκληραίνει τα αιμοφόρα αγγεία, δυσχεραίνει τη μικροκυκλοφορία, με αποτέλεσμα τα κύτταρα της επιδερμίδας να μην οξυγονώνονται σωστά, να γερνούν πρόωρα και να σχηματίζονται ρυτίδες στην επιφάνειά της .

Τα πικάντικα: Μπορεί να κάνουν καλό στον μεταβολισμό, όχι όμως και στην επιδερμίδα. Τα πλούσια σε μπαχαρικά μαγειρεμένα φαγητά ερεθίζουν την επιδερμίδα, προκαλούν δυσχρωμίες και διαστέλλουν τα αγγεία με αποτέλεσμα η ανομοιογενής όψη να την κάνει να δείχνει πρόωρα γερασμένη.

Τα αλλαντικά : Τα συντηρητικά που χρησιμοποιούνται στα τυποποιημένα αλλαντικά όπως το ζαμπόν, το μπέικον ή τα σαλάμια προκαλούν μικρο-φλεγμονές στα κύτταρα και δίνουν κουρασμένη όψη στην επιδερμίδα. Περιορίστε τα ή τουλάχιστον προτιμήστε φρεσκοκομμένα προϊόντα από σούπερ μάρκετ και αλλαντοπωλεία.

 

 

 

© Copyright 2022 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ACIDS

 

2022-03-04
Τύπος επιδερμίδας αναζητά κατάλληλα οξέα φρούτων

Είναι, χωρίς αμφιβολία, τα συστατικά-πολυεργαλεία που προσφέρουν άμεσα ορατά αποτελέσματα στην όψη...  

face mists

 

2022-05-16
Face mists : πολύ περισσότερο από απλή δροσιά

Η θερμοκρασία στην πόλη αρχίζει να ανεβαίνει. Kαι η επιδερμίδα, όσο και εμείς, θα αναζητά όλο και...  

retinol for beginners

 

2021-09-29
Ρετινόλη από τα 20; Μάλλον βιάζεστε…

Ναι, είναι αλήθεια, όσο νωρίτερα αρχίσετε να αντιμετωπίζετε τα σημάδια γήρανσης, τόσο καλύτερα....  

skin types

 

2022-01-12
​Όταν η επιδερμίδα συμπεριφέρεται…αλλιώς

Ο τύπος δέρματος με τον οποίο μας προίκισε η φύση δύσκολα αλλάζει. Συμβαίνει συχνά όμως, να αλλάζει...  

niacinamide skin benefits

 

2022-01-24
Νιασιναμίδη- περιζήτητη και πολύτιμη

Ανήκει στη νέα γενιά ενεργών μορίων αφού μόλις στο ξεκίνημα του 21ου αιώνα οι επιστημονικές μελέτες...  

Layering

 

2022-01-31
​Να βάλουμε τη ρουτίνα περιποίησης σε τάξη;

Έχει πραγματικά σημασία αν εφαρμόζουμε το λάδι προσώπου πριν από την ενυδατική ή τη βιταμίνη C μετά...  

Cernes

 

2022-02-04
Μαύροι κύκλοι: όταν ο χρόνος σκουραίνει το βλέμμα

Μας κάνουν να δείχνουμε κουρασμένες , ξενυχτισμένες και θλιμμένες, ενώ δεν είμαστε-συνήθως…  Όταν...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;