CONNECT:  
             

Τα κιλά της εμμηνόπαυσης

Λένα Ιωαννίδου Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2019
Λένα Ιωαννίδου

 

Περισσότερες από τις μισές γυναίκες που φτάνουν στην εμμηνόπαυση, παίρνουν, κατά μέσο όρο, 3 με 5 κιλά. Μπορούμε να τα αποφύγουμε; Κι αν ναι, πώς;

Η εμμηνόπαυση εκτός από τα γνωστά ενοχλητικά συμπτώματα (εξάψεις, αϋπνίες κλπ), συνοδεύεται και από ορατές αλλαγές στο γυναικείο σώμα. Αύξηση βάρους, τοπικό πάχος στην περιοχή της μέσης και της κοιλιάς, ακόμα και εμφάνιση κυτταρίτιδας.

Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, καθοριστικό ρόλο στις αλλαγές παίζει μια ορμονική διαταραχή, η υπεροιστρογοναιμία. Η υπεροχή των οιστρογόνων σε βάρος της προγεστερόνης, που εκδηλώνεται με το τέλος της αναπαραγωγικής ηλικίας, όχι μόνο λειτουργεί σαν «μαγνήτης» του λίπους, αλλά απορυθμίζει το κέντρο διατροφικής συμπεριφοράς στον εγκέφαλο, αυξάνοντας την όρεξη και κυρίως, την επιθυμία για γλυκά. Μολονότι οι έρευνες αυτές δεν έχουν ακόμα επιβεβαιωθεί πλήρως, είναι μια πειστική ερμηνεία τόσο των αιτίων που οδηγούν στην πτώση των ρυθμών του βασικού μεταβολισμού στη διάρκεια της κλιμακτηρίου- και ακόμα περισσότερο, με την έναρξη της εμμηνόπαυσης- όσο και της διαφοροποίησης του τρόπου που κατανέμεται το λίπος στο γυναικείο σώμα: αντί για τους γλουτούς και τους μηρούς δείχνει να «προτιμά» την κοιλιά.

Επιπλέον, οι ορμονικές διαταραχές οδηγούν συχνά στην κατακράτηση νερού η οποία εκδηλώνεται με εμφάνιση έντονης κυτταρίτιδας. Τέλος, την πρόσληψη βάρους επιταχύνει η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης. Τι σημαίνει αυτό; Μεγαλώνοντας, «ξοδεύουμε» λιγότερη ενέργεια (δηλαδή καίμε λιγότερο λίπος) για τις ζωτικές μας λειτουργίες: για τους χτύπους της καρδιάς, την κυτταρική ανανέωση, την αναπνοή, την κυκλοφορία του αίματος. Η φυσιολογική κατά τα άλλα, αλλαγή αυτή, οδηγεί στην αποθήκευση λίπους και στην αύξηση του ποσοστού της λιπώδους μάζας στο σώμα, σε βάρος της μυϊκής.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Από τη δεκαετία των 40 και μετά θα πρέπει επίσης να αναθεωρήσουμε πολλά σε σχέση με την φροντίδα του σώματός μας. Μπορεί το φυσικό σφρίγος του νεανικού δέρματος να λειτουργούσε για χρόνια σαν καμουφλάζ της ελλιπούς σωματικής άσκησης, τώρα όμως η –αναπόφευκτη- χαλάρωση θα αφήσει… εκτεθειμένους τους αγύμναστους μυς μας. Για να διατηρήσουμε επομένως τη φόρμα μας, να αντιμετωπίσουμε δυναμικά τα παραπανίσια κιλά αλλά και να μειώσουμε σημαντικά τη συχνότητα και την ένταση των εξάψεων, θα πρέπει να «ποντάρουμε» στο μόνο δίδυμο που κερδίζει: Σωστή διατροφή και ήπια αλλά συστηματική άσκηση.

Μια μελέτη που μας διδάσκει πολλά

Ερευνητές του τμήματος Υγείας και Φυσικής Δραστηριότητας του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, μελέτησαν για 4 χρόνια 508 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες σε σχέση με τις αυξομειώσεις του βάρους τους .

Εξέτασαν την απώλεια βάρους βραχυπρόθεσμα, (μέσα σε 6 μήνες) αλλά και τη διατήρησή του μακροπρόθεσμα (σε διάστημα 4 ετών) και με βάση ένα λεπτομερές ερωτηματολόγιο πάνω στο διαιτολόγιό τους , αξιολόγησαν τις διατροφικές συνήθειες εκείνες που ενδεχομένως εξηγούν γιατί ορισμένες γυναίκες κατάφεραν να μην ξαναπάρουν τα κιλά που έχασαν και άλλες όχι.

Η μελέτη έδειξε ότι όσες από τις συμμετέχουσες έχασαν βάρος σε έξι μήνες είχαν περιορίσει τα γλυκά και τα τηγανιτά, έπιναν λιγότερα αναψυκτικά, κατανάλωναν περισσότερα ψαρικά και έβγαιναν λιγότερο συχνά έξω, για φαγητό. Επίσης, γευμάτιζαν πάντα καθιστές, στο τραπέζι και όχι βιαστικά, «στο πόδι», δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στον οργανισμό τους να νοιώσει ότι χόρτασε -το αίσθημα κορεσμού εμφανίζεται περίπου 20 λεπτά από την έναρξη του φαγητού. Χάρη στη συνήθεια αυτή το μέγεθος των μερίδων σταδιακά μικραίνει, κατά συνέπεια μειώνεται και η πρόσληψη θερμίδων.

Τέλος, η ισορροπημένη κατανομή της πρόσληψης τροφής σε 3 ή 4 γεύματα στη διάρκεια της ημέρας, επιτρέπει την καλύτερη ρύθμιση της γλυκαιμίας (των επιπέδων γλυκόζης) με συνέπεια να γίνονται καλύτερες καύσεις και να περιορίζεται το αίσθημα πείνας.

Το top 5 της άσκησης
  1. Καθημερινό περπάτημα (30 λεπτά, ιδανικά μετά το δείπνο)
  2. Κολύμπι (10 λεπτά καθημερινά)
  3. Ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης (η γιόγκα κατευνάζει τις εξάψεις)
  4. Ήπια αεροβική άσκηση (150 λεπτά την εβδομάδα)
  5. Ασκήσεις ενδυνάμωσης μυών με βάρη (2 φορές την εβδομάδα)

 

Σχετικά θέματα
Το σώμα που θέλω...με την άσκηση που του ταιριάζει
2020-06-17
Το σώμα που θέλω...με την άσκηση που του ταιριάζει
 
6+1 μυστικά για το αδυνάτισμα-που ίσως δεν έχετε ξανακούσει…
2015-12-17
6+1 μυστικά για το αδυνάτισμα-που ίσως δεν έχετε ξανακούσει…
 
Σφριγηλή κοιλιά: ένας εφικτός στόχος
2014-05-06
Σφριγηλή κοιλιά: ένας εφικτός στόχος
 

 

 

 

© Copyright 2021 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
jambes fines

 

2020-07-01
Ένα ζευγάρι υπέροχες γάμπες

Το ακαταμάχητο σύμβολο γοητείας και θηλυκότητας, αναδεικνύεται ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Για να διατηρήσουν...  

deodorants

 

2020-05-27
Όσα γνωρίζουμε -και όσα δεν γνωρίζουμε- για τον ιδρώτα και τα αποσμητικά

Παρά το διάλειμμα δροσιάς που διαδέχτηκε τον πρόωρο μαγιάτικο καύσωνα, ένα ακόμα ζεστό καλοκαίρι...  

 

2020-08-31
Μια σιλουέτα στα κιλά της, μια επιδερμίδα στα καλύτερά της

Απαλλαγείτε γρήγορα από τα παραπανίσια κιλά των διακοπών, εντάσσοντας στο καθημερινό σας μενού 5...  

BODY OILS

 

2021-01-25
Body oils, για ένα σώμα που αντιστέκεται στο χρόνο.

Ενυδατώνουν, θρέφουν, χαρίζουν στο σώμα βελούδινο άγγιγμα. Γνωρίζετε όμως ότι πολλά φυτικά έλαια...  

cellulite myths

 

2021-03-22
​5 μύθοι για την κυτταρίτιδα

Η άνοιξη είναι εδώ και η ιδέα ότι πολύ σύντομα θα χρειαστεί να αποκαλυφθούμε, μας εξιτάρει και συγχρόνως...  

aging hands

 

2021-05-26
​Πόσο «σας κάνουν» …τα χέρια σας;

Μιλάμε συνεχώς για το πώς θα διατηρήσουμε την επιδερμίδα του προσώπου μας νεανική, αλλά κατά κανόνα...  

KERATOSIS PILARIS

 

2019-07-05
​Ένας γρίφος που τον λένε KP

Τι είναι αυτό που κάνει την επιδερμίδα στα μπράτσα και τους μηρούς μας τραχιά σαν γυαλόχαρτο; γιατί...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;