CONNECT:  
             

Τα κιλά της εμμηνόπαυσης

Λένα Ιωαννίδου Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015
Λένα Ιωαννίδου

 

Περισσότερες από τις μισές γυναίκες που φτάνουν στην εμμηνόπαυση, παίρνουν, κατά μέσο όρο, 3 με 5 κιλά. Μπορούμε να τα αποφύγουμε; Κι αν ναι, πώς;

Η εμμηνόπαυση εκτός από τα γνωστά ενοχλητικά συμπτώματα (εξάψεις, αϋπνίες κλπ), συνοδεύεται και από ορατές αλλαγές στο γυναικείο σώμα. Αύξηση βάρους, τοπικό πάχος στην περιοχή της μέσης και της κοιλιάς, ακόμα και εμφάνιση κυτταρίτιδας.

Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, καθοριστικό ρόλο στις αλλαγές παίζει μια ορμονική διαταραχή, η υπεροιστρογοναιμία. Η υπεροχή των οιστρογόνων σε βάρος της προγεστερόνης, που εκδηλώνεται με το τέλος της αναπαραγωγικής ηλικίας, όχι μόνο λειτουργεί σαν «μαγνήτης» του λίπους, αλλά απορυθμίζει το κέντρο διατροφικής συμπεριφοράς στον εγκέφαλο, αυξάνοντας την όρεξη και κυρίως, την επιθυμία για γλυκά. Μολονότι οι έρευνες αυτές δεν έχουν ακόμα επιβεβαιωθεί πλήρως, είναι μια πειστική ερμηνεία τόσο των αιτίων που οδηγούν στην πτώση των ρυθμών του βασικού μεταβολισμού στη διάρκεια της κλιμακτηρίου- και ακόμα περισσότερο, με την έναρξη της εμμηνόπαυσης- όσο και της διαφοροποίησης του τρόπου που κατανέμεται το λίπος στο γυναικείο σώμα: αντί για τους γλουτούς και τους μηρούς δείχνει να «προτιμά» την κοιλιά.

Επιπλέον, οι ορμονικές διαταραχές οδηγούν συχνά στην κατακράτηση νερού η οποία εκδηλώνεται με εμφάνιση έντονης κυτταρίτιδας. Τέλος, την πρόσληψη βάρους επιταχύνει η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης. Τι σημαίνει αυτό; Μεγαλώνοντας, «ξοδεύουμε» λιγότερη ενέργεια (δηλαδή καίμε λιγότερο λίπος) για τις ζωτικές μας λειτουργίες: για τους χτύπους της καρδιάς, την κυτταρική ανανέωση, την αναπνοή, την κυκλοφορία του αίματος. Η φυσιολογική κατά τα άλλα, αλλαγή αυτή, οδηγεί στην αποθήκευση λίπους και στην αύξηση του ποσοστού της λιπώδους μάζας στο σώμα, σε βάρος της μυϊκής.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Από τη δεκαετία των 40 και μετά θα πρέπει επίσης να αναθεωρήσουμε πολλά σε σχέση με την φροντίδα του σώματός μας. Μπορεί το φυσικό σφρίγος του νεανικού δέρματος να λειτουργούσε για χρόνια σαν καμουφλάζ της ελλιπούς σωματικής άσκησης, τώρα όμως η –αναπόφευκτη- χαλάρωση θα αφήσει… εκτεθειμένους τους αγύμναστους μυς μας. Για να διατηρήσουμε επομένως τη φόρμα μας, να αντιμετωπίσουμε δυναμικά τα παραπανίσια κιλά αλλά και να μειώσουμε σημαντικά τη συχνότητα και την ένταση των εξάψεων, θα πρέπει να «ποντάρουμε» στο μόνο δίδυμο που κερδίζει: Σωστή διατροφή και ήπια αλλά συστηματική άσκηση.

Μια μελέτη που μας διδάσκει πολλά

Ερευνητές του τμήματος Υγείας και Φυσικής Δραστηριότητας του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, μελέτησαν για 4 χρόνια 508 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες σε σχέση με τις αυξομειώσεις του βάρους τους .

Εξέτασαν την απώλεια βάρους βραχυπρόθεσμα, (μέσα σε 6 μήνες) αλλά και τη διατήρησή του μακροπρόθεσμα (σε διάστημα 4 ετών) και με βάση ένα λεπτομερές ερωτηματολόγιο πάνω στο διαιτολόγιό τους , αξιολόγησαν τις διατροφικές συνήθειες εκείνες που ενδεχομένως εξηγούν γιατί ορισμένες γυναίκες κατάφεραν να μην ξαναπάρουν τα κιλά που έχασαν και άλλες όχι.

Η μελέτη έδειξε ότι όσες από τις συμμετέχουσες έχασαν βάρος σε έξι μήνες είχαν περιορίσει τα γλυκά και τα τηγανιτά, έπιναν λιγότερα αναψυκτικά, κατανάλωναν περισσότερα ψαρικά και έβγαιναν λιγότερο συχνά έξω, για φαγητό. Επίσης, γευμάτιζαν πάντα καθιστές, στο τραπέζι και όχι βιαστικά, «στο πόδι», δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στον οργανισμό τους να νοιώσει ότι χόρτασε -το αίσθημα κορεσμού εμφανίζεται περίπου 20 λεπτά από την έναρξη του φαγητού. Χάρη στη συνήθεια αυτή το μέγεθος των μερίδων σταδιακά μικραίνει, κατά συνέπεια μειώνεται και η πρόσληψη θερμίδων.

Τέλος, η ισορροπημένη κατανομή της πρόσληψης τροφής σε 3 ή 4 γεύματα στη διάρκεια της ημέρας, επιτρέπει την καλύτερη ρύθμιση της γλυκαιμίας (των επιπέδων γλυκόζης) με συνέπεια να γίνονται καλύτερες καύσεις και να περιορίζεται το αίσθημα πείνας.

Το top 5 της άσκησης
  1. Καθημερινό περπάτημα (30 λεπτά, ιδανικά μετά το δείπνο)
  2. Κολύμπι (10 λεπτά καθημερινά)
  3. Ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης (η γιόγκα κατευνάζει τις εξάψεις)
  4. Ήπια αεροβική άσκηση (150 λεπτά την εβδομάδα)
  5. Ασκήσεις ενδυνάμωσης μυών με βάρη (2 φορές την εβδομάδα)

 

Σχετικά θέματα
Το σώμα που θέλω...με την άσκηση που του ταιριάζει
2015-01-10
Το σώμα που θέλω...με την άσκηση που του ταιριάζει
 
6+1 μυστικά για το αδυνάτισμα-που ίσως δεν έχετε ξανακούσει…
2015-12-17
6+1 μυστικά για το αδυνάτισμα-που ίσως δεν έχετε ξανακούσει…
 
Σφριγηλή κοιλιά: ένας εφικτός στόχος
2014-05-06
Σφριγηλή κοιλιά: ένας εφικτός στόχος
 

 

 

 

© Copyright 2019 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Chrono Diet

 

2019-06-04
​Οι βιορυθμοί στο…πιάτο μας 

Το καλοκαίρι είναι πια εδώ και ο χρόνος για να χάσουμε -και φέτος- τα περιττά κιλά μας δεν είναι...  

douche

 

2019-06-12
Εσείς, τι κάνετε κάτω από το ντους;

Τις μέρες που ο υδράργυρος ανεβαίνει, εύλογα θα απαντήσετε, «δροσίζομαι» . Εμείς πάντως σας προτείνουμε...  

elephant elbows

 

2019-02-22
Οι κρυφοί προδότες της ηλικίας 

Επιλέγουμε –και σωστά- τις καλύτερες αντιγηραντικές συνθέσεις για το πρόσωπο, τα μάτια και το λαιμό....  

body firming

 

2019-05-04
Σύσφιξη : ένας ''γρίφος'' για δυνατούς λύτες

Σε φυσιολογικές συνθήκες η απώλεια σφριγηλότητας έρχεται να αποτυπώσει τη βιολογική γήρανση του...  

skincare for legs

 

2016-07-14
Ένα ζευγάρι υπέροχες γάμπες

Το ακαταμάχητο σύμβολο γοητείας και θηλυκότητας, αναδεικνύεται ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Για να διατηρήσουν...  

CELLULITE

 

2017-05-15
Θα απαλλαγώ ποτέ από την κυτταρίτιδα;

Αν αναζητήσετε τη λέξη cellulite στο Google, θα εμφανιστούν 38.400.000 αποτελέσματα. Διότι η κυτταρίτιδα...  

 

2016-04-21
Ποια φοβάται το self tan;

Η αιφνίδια μετάβαση του καιρού και της θερμοκρασίας από την άνοιξη στο καλοκαίρι, τις τελευταίες...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;