CONNECT:  
             

​Superfoods για Super επιδερμίδα

Λένα Ιωαννίδου Τετάρτη, 13 Μαΐου 2020
Λένα Ιωαννίδου

 

superfoods for skin Λένε συχνά πως «είμαστε ό,τι τρώμε». Όμως ό,τι τρώμε, «φαίνεται» και στην επιδερμίδα μας. Μπορούν άραγε  κάποιες υπερτροφές  να εξασφαλίσουν, μαζί με ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, την υγεία, τη λάμψη και τη νεανικότητά της;

Πριν λίγο καιρό η Βικτόρια Μπέκαμ δήλωσε σε μια συνέντευξή της πως η επιδερμίδα της παραμένει λαμπερή και νεανική γιατί φορά όλο το χρόνο αντηλιακό, πίνει άφθονο νερό και τρώει....σολομό! Μολονότι υποψιαζόμαστε ότι κάνει και ...πολλά άλλα για να αντιμετωπίσει τον πανδαμάτορα χρόνο, ο σολομός, το τρίτο από τα «μυστικά» της, στάθηκε αφορμή να ψάξουμε λίγο περισσότερο το ρόλο που διαδραματίζουν 6 από τα πολυσυζητημένα superfoods στην υγεία και την ομορφιά της επιδερμίδας.

Σολομός

Το μεγάλο λιπαρό ψάρι των ψυχρών θαλασσών και των ποταμών αποτελεί εκτός από γκουρμέ έδεσμα για κάθε απαιτητικό ουρανίσκο και ένα superfood για την επιδερμίδα, αφού, μαζί με τα πιο «ταπεινά» είδη, όπως είναι η ρέγγα, ο τόνος και το σκουμπρί, ο σολομός, είναι μια από τις πλουσιότερες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών.

Τι μας προσφέρει: Τα ωμέγα-3 λιπαρά είναι πολύτιμα για την ξηρή και ευαίσθητη επιδερμίδα καθώς χάρη στην αντιφλεγμονώδη δράση τους συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση των ερεθισμών, της ερυθρότητας και των συμπτωμάτων της ροδόχρου νόσου. Μελέτες μάλιστα έχουν δείξει ότι το εικοσαπεντανοϊκό οξύ ή ΕΡΑ, μια μορφή τους που τη συναντάμε στα ιχθυέλαια, δρα κατά των ρυτίδων, της χαλάρωσης και της απώλειας ελαστικότητας της επιδερμίδας γιατί αναστέλλει την απελευθέρωση των ενζύμων που αποδομούν το κολλαγόνο.

Σπόροι Τσία (Chia seeds)

Οι μικροί μαύροι σπόροι από το φυτό Salvia hispanica-ένα είδος μέντας-, το οποίο προέρχεται από την Κεντρική και ΝότιαΑμερική είναι μια ακόμα πλούσια πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων -2 κουταλιές της σούπας τσία έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση ωμέγα-3 από ό,τι ο σολομός.

Τι μας προσφέρουν: Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιέχουν οι σπόροι τσία εκτός από την αντιφλεγμονώδη δράση τους, παρέχουν απαραίτητα «δομικά υλικά» για την καλή λειτουργία των κυττάρων και την παραγωγή νέου κολλαγόνου. Έχουμε όμως και ένα ακόμα όφελος από την κατανάλωση του μικροσκοπικού αυτού superfood: την αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, μια πολύτιμη πηγή ενυδάτωσης, προστασίας και απαλότητας για την επιδερμίδα.

Γκότζι μπέρι (Goji Berry)

Το κατακόκκινο εξωτικό φρούτο που πολύ πρόσφατα μπήκε στη ζωή μας ως υπερτροφή και από τότε δεν λείπει από κάθε smoothie, μαρμελάδα ή σνακ που...σέβεται τον εαυτό του, είναι ένας παράδεισος αντιοξειδωτικών.

Τι μας προσφέρει: Αν και έχουμε μιλήσει αμέτρητες φορές για τα αντιοξειδωτικά, ας κάνουμε μια μίνι επανάληψη: Πρόκειται για μόρια που εμποδίζουν την οξείδωση άλλων μορίων η οποία προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Η οξείδωση καταστρέφει τα κύτταρα και η φθορά εμφανίζεται με τη θαμπή και κουρασμένη όψη της επιδερμίδας και σταδιακά με σημάδια πρόωρης γήρανσης. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν σε αφθονία οι καρποί του γκότζι μπέρι -αλλά και των περισσότερων «μούρων» τύπου μπέρι- μπορούν να δεσμεύουν και να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύοντας τα φυσικά αντιοξειδωτικά ένζυμα και βιταμίνες που διαθέτει η επιδερμίδα, όταν αυτά δεν φτάνουν...

Κουρκουμάς (Turmeric)

Η Κουρκούμη η μακρά (Curcuma longa) ή κιτρινόριζα, το φυτό της τροπικής νότιας Ασίας που δίνει το βαθύ κίτρινο χρώμα στο κάρυ, σ’ εμάς δίνει την κουρκουμίνη, μια ουσία γνωστή εδώ και χιλιάδες χρόνια, στην παραδοσιακή ιατρική της Αγιουρβέδα, για τις θεραπευτικές της ιδιότητες.

Τι μας προσφέρει: Η κουρκουμίνη έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη, αντιβακτηριακή και αντιοξειδωτική δράση. Μειώνει τη φλεγμονή που προκαλεί ακμή και ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου και χαρίζει λάμψη στην επιδερμίδα. Επειδή όμως η ποσότητα που παρέχεται από τον κουρκουμά όταν τον χρησιμοποιούμε σαν μπαχαρικό, ή σαν ρόφημα είναι αρκετά μικρή, η κουρκουμίνη λαμβάνεται συνήθως σαν συμπλήρωμα διατροφής . Όταν χρησιμοποιείται τοπικά (σαν μάσκα) συσφίγγει και τονώνει άμεσα την επιδερμίδα.

Γλυκοπατάτα

Αυτό το εξαιρετικά γευστικό και θρεπτικό λαχανικό μας ήρθε πριν αρκετούς αιώνες από τη Νότια Αμερική. Θεωρείται μια από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Α – μια μεγάλη γλυκοπατάτα περιέχει πάνω από από 100% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης- ενώ είναι πλούσια σε βιταμίνες C, Β5 και B6, νιασίνη, όπως και αντιοξειδωτικά καροτενοειδή- αυτά της χαρίζουν το πορτοκαλί της χρώμα. Τέλος, δεν περιέχει λιπαρά και έχει λιγότερες θερμίδες από τις λευκές πατάτες παρόλο που έχει περισσότερη ζάχαρη.

Τι μας προσφέρει: Δεν είναι μόνο τα αντιοξειδωτικά που κατατάσσουν τις γλυκοπατάτες στα superfoods αλλά και οι αντιγηραντικές βιταμίνες Α και C που προστατεύουν την επιδερμίδα, προλαμβάνουν τις ρυτίδες και μειώνουν τις φλεγμονές. Επιπλέον περιέχουν βιοτίνη, μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη του συμπλέγματος Β που ενισχύει μαλλιά και νύχια.

Κινόα (Quinoa)

Η κινόα, (Chenopodium quinoa ή Χηνοπόδιον η κινόα), η «μητέρα όλων των καρπών» σύμφωνα με τους Ίνκας, είναι ένα ψευδοδημητριακό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που καλλιεργείται από τους πληθυσμούς των Άνδεων εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια. Έχει διπλάσια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη - με όλα τα 9 απαραίτητα αμινοξέα-, σε σχέση με το ρύζι και το σιτάρι, περιέχει μέταλλα όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και μαγγάνιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, σίδηρο και φυτικές ίνες.

Τι μας προσφέρει: Το μαγγάνιο που περιέχει η κινόα βοηθά στο μεταβολισμό του λίπους και των υδατανθράκων ενώ οι φυτικές ίνες μειώνουν το αίσθημα της πείνας. Αυτό όμως που την κάνει superfood για την επιδερμίδα είναι η ριβοφλαβόνη (Β2), μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β, απαραίτητη για την οξυγόνωση των κυττάρων που συμμετέχει στην ανάπτυξη και την αναπαραγωγή των επιθηλιακών ιστών του δέρματος, ενώ συμβάλλει στη διατήρηση της ελαστικότητας της επιδερμίδας , γεγονός που κάνει τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες λιγότερο ορατές.

 

 

 

© Copyright 2020 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Eye creams

 

2020-02-24
Κρέμες ματιών: οδηγίες χρήσης…

Τι είναι πιο σημαντικό; Να επιλέγουμε τα πιο σοφιστικέ και πιο ακριβά προϊόντα περιποίησης για την...  

How to avoid melasma

 

2020-07-20
Το μέλασμα και πώς να… μην το αποκτήσετε.

Ακούγεται σαν κάτι πολύ σοβαρό, δεν είναι όμως άλλο από το όνομα των πανάδων στην ιατρική ορολογία....  

anti-aging

 

2020-03-09
Ευαισθησία στην αντιγήρανση

Στη μάχη με τις ρυτίδες, οι ευαίσθητες επιδερμίδες δείχνουν, καταρχάς, ότι «μειονεκτούν». Τα πολύ...  

SKINCARE 30S

 

2019-09-27
​7+1 νέα βήματα για να…πατήσετε όμορφες τα 30

Μια καινούργια δεκαετία ξεκινά και η επιδερμίδα δείχνει να μην έχει χάσει τίποτα από τη νεανική...  

vitamin C and retinol

 

2020-03-05
Ρετινόλη και βιταμίνη C: Συνύπαρξη υπό όρους

Θεωρούνται-και δικαίως-δύο από τα αποτελεσματικότερα αντιγηραντικά συστατικά. Η μεταξύ τους σχέση...  

how to use retinol

 

2020-07-08
Ρετινόλη: υψηλές επιδόσεις σε 6 βήματα

Ακόμη και ένα τόσο δραστικό συστατικό όπως η ρετινόλη κινδυνεύει να χάσει την ισχύ και, ως εκ τούτου,...  

maskne

 

2020-09-02
Maskne- η ακμή στις μέρες του κορωνοϊού

Η μάσκα ήρθε για να μείνει. Τουλάχιστον για όσο ο νέος κορωνοϊός παραμένει απειλητικός. Έστω και...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;