CONNECT:  
             

Ώρα για… spring cleaning

Λένα Ιωαννίδου Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2022
Λένα Ιωαννίδου

 

spring cleaning Σύμφωνα με τη γνωστή αγγλική έκφραση, η άνοιξη είναι η ιδανική εποχή για…εκκαθαρίσεις. Εμείς σας προτείνουμε να κάνετε ένα γερό ξεσκαρτάρισμα στα καλλυντικά που έχετε στο μπάνιο σας. Όχι μόνο για να αποσυμφορήσετε τα ντουλάπια σας αλλά και για να ανανεώσετε το περιεχόμενό τους με eco-friendly προϊόντα περιποίησης που σέβονται το περιβάλλον όσο και την επιδερμίδα μας.

Σας έχει τύχει ποτέ να βγάλετε από το ντουλάπι του μπάνιου ένα ξεχασμένο serum και προς μεγάλη σας απογοήτευση να διαπιστώσετε ότι έχει «χαλάσει»; Ή ότι η ακριβή κρέμα που φυλάγατε για ειδικές περιστάσεις να μυρίζει… κάπως; Ναι, όλες σχεδόν το έχουμε πάθει, άλλες γιατί αγοράζουμε περισσότερα καλλυντικά από όσα μπορούμε να καταναλώσουμε κι άλλες γιατί είμαστε τόσο αμελείς με τη φροντίδα της επιδερμίδας μας που η ...περσινή μας ενυδατική δεν έχει ακόμα τελειώσει.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, η άνοιξη προσφέρεται για “spring cleaning”. Μια επιχείρηση «γενικής καθαριότητας» που θα μας δώσει την ευκαιρία να θυμηθούμε τι έχουμε κρυμμένο στο ντουλάπι, να κάνουμε γερό ξεσκαρτάρισμα στα καλλυντικά μας αλλά και να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, υιοθετώντας από εδώ κι εμπρός, μια πιο «καθαρή» και πιο υπεύθυνη ρουτίνα περιποίησης…

Κίνηση πρώτη: το ξεδιάλεγμα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα αναζητήσετε στο ντουλάπι σας είναι τα ληγμένα καλλυντικά . Αναζητήστε πρώτα το σύμβολο PAO (Period After Opening) στην ετικέτα του προϊόντος. Συνήθως πρόκειται για έναν αριθμό, ένα κεφαλαίο "Μ" και μια εικόνα ανοιχτού βάζου. Το "Μ" σημαίνει "mensis", που στα λατινικά σημαίνει "μήνας" και ο αριθμός υποδηλώνει τον χρόνο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια το προϊόν μετά το άνοιγμά του. Σε ορισμένα δερμοκαλλυντικά ή φυτικά προϊόντα μπορεί επίσης να δείτε μια κλεψύδρα και το Best Before End of…με τη χρονιά ή και τον μήνα λήξης που σας δείχνει μέχρι πότε μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε.

Αν δεν βρίσκετε το σύμβολο PAO ή δεν είστε σίγουρες πότε το ανοίξατε, εμπιστευθείτε τις αισθήσεις σας: Αν σας μυρίζει παράξενα, αν έχει αλλάξει χρώμα, αν έχει σχηματιστεί ένα φιλμ στην επιφάνεια ή αν η υφή του έχει αλλοιωθεί -π.χ. δείχνει αραιωμένη, έχει ξεραθεί ή έχει διαχωριστεί από τα έλαιά της – καλά θα κάνετε να το αποχωριστείτε. Δεν είναι μόνο ότι τα καλλυντικά μας δεν ζουν για πάντα. Τα βαζάκια είναι ένας ιδιαίτερα φιλόξενος χώρος για ανεπιθύμητα μικρόβια και βακτήρια, τα οποία, τις περισσότερες φορές μεταφέρονται εκεί λόγω της κακιάς μας συνήθεια να παίρνουμε την κρέμα με τα δάχτυλά μας και όχι με την ειδική σπάτουλα.

Κατά κανόνα, ο συνήθης χρόνος ζωής των βασικών προϊόντων περιποίησης είναι:

· Καθαριστικά: 12 μήνες
· Τονωτικές λοσιόν: 6-12 μήνες
· Απολεπιστικά με AHA/BHA: 12 μήνες
· Ενυδατικές/αντιγηραντικές κρέμες: 6- 12 μήνες
· Κρέμες ματιών: 6 μήνες
· Οροί: 12 μήνες

Καλό είναι να έχετε επίσης κατά νου:

· Η υψηλή περιεκτικότητα νερού σε ένα προϊόν συνεπάγεται μικρότερη διάρκεια ζωής γιατί το νερό ενθαρρύνει την ανάπτυξη βακτηρίων και άλλων μικροβίων.
· Τα φυτικά εκχυλίσματα είναι επίσης περισσότερο ευάλωτα στα βακτήρια από ό,τι τα συνθετικά συστατικά.
· Αν ένα προϊόν φέρει την ένδειξη "χωρίς συντηρητικά", να είστε ιδιαίτερα προσεκτικές γιατί χωρίς κάποιο είδος συντήρησης, τα βακτήρια μπορούν να εύκολα αναπτυχθούν.

Στη συνέχεια, από τα προϊόντα που πέρασαν το πρώτο τεστ, αποφασίστε τι μένει και τι φεύγει. Συγκεντρώστε τα σε κατηγορίες, ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε το ένα με το άλλο και θέστε το κρίσιμο ερώτημα στον εαυτό σας: «πόσο πιθανό είναι να χρησιμοποιήσω ξανά αυτό το serum ή αυτήν την κρέμα, που εξαρχής δεν ταίριαζε στην επιδερμίδα μου»; ή «πόσο πιθανό είναι να χρησιμοποιήσω αυτή τη μάσκα peeling που αγόρασα πριν καιρό, αφού ξέρω ότι δεν θα βρω ποτέ το χρόνο να την απλώσω στο πρόσωπό μου»; Tip: Αντί να στείλετε στον κάλαθο των αχρήστων τα μισογεμάτα προϊόντα που αποφασίσατε ότι δεν υπάρχει λόγος να κρατάτε πια, σκεφτείτε την ανακύκλωση. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αδειάσετε το περιεχόμενό τους και να τα ξεπλύνετε. Για να κάνετε τη διαδικασία πιο εύκολη, τόσο για εσάς όσο και τον πλανήτη, ανατρέξτε σε έναν οδηγό ανακύκλωσης για να σιγουρευτείτε ποια υλικά μπορούν να ανακυκλωθούν και ποια όχι. . Να θυμάστε επίσης ότι ορισμένες μάρκες καλλυντικών όπως η Korres έχουν τα δικά τους προγράμματα ανακύκλωσης.

Κίνηση δεύτερη: Η οργάνωση

Η απόφαση για το τι θα αποσύρετε είναι το πρώτο βήμα, αλλά η οργάνωση των προϊόντων μετά το ξεκαθάρισμα είναι εξίσου σημαντική γιατί έτσι την επόμενη φορά που θα το κάνετε, η δουλειά θα βγει πολύ πιο εύκολα. Τοποθετήστε σε ένα δίσκο, σε ένα ραφάκι ή σε ένα νεσεσέρ δίπλα ή κοντά στον νιπτήρα, τα καλλυντικά που χρησιμοποιείτε καθημερινά. Στο ντουλάπι του μπάνιου αποθηκεύστε τα συμπληρωματικά προϊόντα περιποίησης π.χ. μάσκες, απολεπιστικά κ.λπ. που χρησιμοποιείτε τακτικά αλλά όχι καθημερινά . Εκεί θα συγκεντρώσετε και τα προϊόντα που δεν έχετε ανοίξει ακόμα όπως και τα παλιότερα που αποφασίσατε να κρατήσετε. Αν ο αποθηκευτικός χώρος σας είναι αρκετά μεγάλος μπορείτε να τα χωρίσετε ανά κατηγορία και να τα τακτοποιήσετε σε διάφανα κουτιά, για να βλέπετε και να θυμόσαστε τι έχετε.

Κίνηση τρίτη: Η …αναθεώρηση

Επανεκτιμήστε τις αγοραστικές σας συνήθειες. Ίσως είναι ώρα να βάλετε λίγο φρένο στις παρορμητικές αγορές αχρείαστων προϊόντων- επειδή ήταν σε προσφορά - και στην τάση σας να καταχωνιάζετε καλλυντικά στα βάθη του ντουλαπιού σας, απλά για «να υπάρχουν».

Υιοθετήστε την αρχή του «ένα μέσα, ένα έξω», προσθέτοντας ένα νέο βαζάκι στη… συλλογή σας μόνο όταν κοντεύει να τελειώσει το προηγούμενο.

Ψάξτε για refill. Η αίσθηση πολυτέλειας που έχουμε ακουμπώντας ένα κομψό, βαρύ βαζάκι κρέμας στο μπάνιο μας σίγουρα είναι «προστιθέμενη αξία» για εμάς, όμως δεν ισχύει το ίδιο για το περιβάλλον. Ευτυχώς σήμερα αρκετές εταιρείες (Dior, Lancôme, Yves Saint Laurent, Caudalie κ.α.) προσφέρουν τη δυνατότητα επαναγεμίσματος (refill/recharge) των πιο πολυτελών συσκευασιών των προϊόντων τους. Η επιλογή αυτή είναι σαφώς πιο οικονομική (το ανταλλακτικό κοστίζει λιγότερο από το προϊόν στην αρχική του συσκευασία), πιο πρακτική (τα refills αποθηκεύονται ευκολότερα) και βέβαια πιο υπεύθυνη (με το επαναγέμισμα εξοικονομείται έως και 65% πλαστικού, χρησιμοποιείται λιγότερο γυαλί ή αλουμίνιο, ενώ η παρασκευή ενός ανταλλακτικού απαιτεί λιγότερη ενέργεια, επομένως αφήνει μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα).

Κάντε ντεμακιγιάζ χωρίς…απόβλητα. Αντικαταστήστε τις κλασικές ροδέλες* με τα ειδικά πανάκια με μικροΐνες που πλένονται και επαναχρησιμοποιούνται ή αναζητήστε εταιρείες όπως η Septona που χρησιμοποιούν στα προϊόντα τους βιοδιασπώμενο οργανικό βαμβάκι * Έχει υπολογιστεί ότι χρησιμοποιούμε έως και 6 ροδέλες ντεμακιγιάζ την ημέρα, δηλαδή 180 το μήνα, άρα περισσότερες από 2.100 το χρόνο -για να μην μιλήσουμε για τις περίπου 600 μπατονέτες που ξοδεύουμε στο ίδιο διάστημα!

Κάντε πιο «καθαρή» τη ρουτίνα περιποίησης. Στην αναζήτηση της νέας κρέμας ημέρας που θα αντικαταστήσει την παλιά σας , βάλτε ένα επιπλέον κριτήριο: Ποιο από τα brands που σας ενδιαφέρουν έχει την πιο eco-friendly προσέγγιση; Ποιο αποφεύγει συστατικά που ρυπαίνουν το περιβάλλον; Ποιο χρησιμοποιεί λιγότερο πλαστικό, ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά στις συσκευασίες του; Μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο αρκεί για να σας πείσει ότι πλέον, όλη σχεδόν η βιομηχανία της ομορφιάς -από τα πιο προσιτά brands μέχρι τα πιο premium- συμμετέχει ενεργά στην προσπάθεια για ένα πιο καθαρό, βιώσιμο μέλλον. Το spring cleaning είναι μια καλή αφορμή να κάνουμε κι εμείς το ίδιο…

 

 

 

© Copyright 2022 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
EYE CREAMS

 

2022-05-09
Πες μου πόσο χρονών είσαι, να σου πω ποια κρέμα ματιών σου ταιριάζει

Στο ίδιο μήκος κύματος με την επιδερμίδα του προσώπου οι ανάγκες της ευαίσθητης περιοχής γύρω από...  

ACIDS

 

2022-03-04
Τύπος επιδερμίδας αναζητά κατάλληλα οξέα φρούτων

Είναι, χωρίς αμφιβολία, τα συστατικά-πολυεργαλεία που προσφέρουν άμεσα ορατά αποτελέσματα στην όψη...  

skincare

 

2022-06-24
Μήπως τα καλλυντικά που χρησιμοποιείτε δεν ''ταιριάζουν'' στην επιδερμίδα σας;

Το δέρμα είναι ίσως το μοναδικό όργανο του ανθρώπινου σώματος που, όταν «δυσανασχετεί», αντιδρά....  

face mists

 

2022-05-16
Face mists : πολύ περισσότερο από απλή δροσιά

Η θερμοκρασία στην πόλη αρχίζει να ανεβαίνει. Kαι η επιδερμίδα, όσο και εμείς, θα αναζητά όλο και...  

it ingredient

 

2022-11-02
4 ''τύποι'' επιδερμίδας αναζητούν το it συστατικό

Αν ξεχωρίζει για κάτι η σύγχρονη βιομηχανία της ομορφιάς είναι η πληθώρα των ενεργών συστατικών...  

retinol for beginners

 

2021-09-29
Ρετινόλη από τα 20; Μάλλον βιάζεστε…

Ναι, είναι αλήθεια, όσο νωρίτερα αρχίσετε να αντιμετωπίζετε τα σημάδια γήρανσης, τόσο καλύτερα....  

inflammaging

 

2021-11-15
​Inflammaging: ένα «λάθος», που μας γερνά πρόωρα.

 Ίσως να μην έχετε ξανακούσει τη λέξη, όμως τις συνέπειές της μπορεί να τις βλέπετε ήδη στον καθρέφτη...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;