CONNECT:  
             

​Σας είναι αδύνατον να κάνετε δίαιτα; Ίσως φταίει η… προσωπικότητά σας

Λένα Ιωαννίδου Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015
Λένα Ιωαννίδου

 

Μια νέα επιστημονική μελέτη ρίχνει φως στη μυστική σχέση που συνδέει τις –κακές- διατροφικές μας συνήθειες με τη φύση και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας.

Για πολλές από εμάς, η μάχη με τη ζυγαριά και τα περιττά κιλά μοιάζει χαμένη εκ των προτέρων. Πόσες φορές έχετε υποσχεθεί στον εαυτό σας ότι αυτή τη φορά θα ακολουθήσετε με θρησκευτική ευλάβεια, χωρίς παρεκκλίσεις, τις εντολές του διαιτολόγου, για να το ξεχάσετε, στη θέα ενός σουφλέ σοκολάτας ή ενός μπολ με τσιπς; Αμέτρητες, θα απαντήσετε… Μια νέα έρευνα λοιπόν που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό Apetite εξηγεί την ασυνέπειά μας με ψυχολογικούς όρους.

Κάθε κανόνας και οι προτιμήσεις του

Ελβετοί ερευνητές του Swiss Federal Institute of Technology έστειλαν τρία ερωτηματολόγια-προσωπικότητας, διατροφικών συνηθειών και προτιμήσεων σε τροφές- σε ένα τυχαίο δείγμα 951 ατόμων . Στόχος τους ήταν να μάθουν αν και σε ποιο βαθμό ο κανόνας των 5 παραγόντων, The Big 5” όπως αποκαλείται στην ψυχολογία, καθορίζει τις διατροφικές μας συνήθειες. Σύμφωνα με τον κανόνα αυτό οι διαστάσεις της ανθρώπινης προσωπικότητας είναι 5: Η ανοικτή αντίληψη, η συνειδητότητα, η εξωστρέφεια, η συγκαταβατικότητα και ο νευρωτισμός. Τα συμπεράσματα από τις απαντήσεις που έλαβαν ήταν εντυπωσιακά.

· Τα άτομα με ανοιχτή αντίληψη (εφευρετικά, δημιουργικά, με διανοητική περιέργεια κλπ) , έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στην κατανάλωση φρούτων, σαλατικών, λαχανικών και μικρότερη στην κατανάλωση κρέατος και αναψυκτικών .

· Τα άτομα με συνειδητότητα (οργανωτικά, πειθαρχημένα, αξιόπιστα) έδειξαν να προτιμούν την κατανάλωση φρούτων στο πλαίσιο του αυτοπεριορισμού της τροφής και να αποφεύγουν την κατανάλωση κρέατος, γλυκών και σνακ, περιορίζοντας τη συναισθηματική υπερφαγία και μειώνοντας την έκθεσή τους σε εξωτερικά ερεθίσματα όπως είναι η εικόνα, το άρωμα και η γεύση της τροφής.

· Τα άτομα με εξωστρέφεια (κοινωνικά, ομιλητικά, με θετικά συναισθήματα, αυτοπεποίθηση ) έδειξαν να προτιμούν τα γλυκά, τα σνακ, το κρέας και τα αναψυκτικά με ζάχαρη, να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού στο πλαίσιο των κοινωνικών συναναστροφών τους και να εμφανίζουν μειωμένη αντίσταση σε εξωτερικά ερεθίσματα- π.χ. τροφές που μυρίζουν ωραία.

· Τα άτομα με συγκαταβατικότητα (φιλικά, συμπονετικά προς τους άλλους, καλόβουλα, μη ανταγωνιστικά) έδειξαν να αποφεύγουν την υπερβολική κατανάλωση κρέατος.

· Τα άτομα με νευρωτισμό (ευαίσθητα, συναισθηματικά ασταθή, αγχώδη, με τάση βίωσης δυσάρεστων συναισθημάτων) έδειξαν να προτιμούν σαφώς τα γλυκά υψηλής θερμιδικής αξίας, τα σνακ, παρουσιάζοντας έντονες τάσεις συναισθηματικής υπερφαγίας και μειωμένη αντίσταση σε εξωτερικά ερεθίσματα- γευστικούς πειρασμούς.

Οι επιστήμονες που μελέτησαν τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, μας λένε ξεκάθαρα ότι η τήρηση ενός υγιεινού προγράμματος διατροφής σε βάθος χρόνου, δεν εξαρτάται μόνο από το… μέτρημα των θερμίδων και τον περιορισμό των παχυντικών τροφών. Ο έλεγχος του σωματικού βάρους απαιτεί όχι μόνο αυτοσυγκράτηση αλλά και αυτογνωσία, αν αναλογιστούμε ότι κάποια στοιχεία της προσωπικότητάς μας ενδεχομένως να είναι «παράγοντες υψηλού κινδύνου» στην προσπάθειά μας να ανακτήσουμε το φυσιολογικό μας βάρος . Θα πρέπει δηλαδή να γνωρίζουμε πώς αντιδρούμε σε συνθήκες στρες, ή όταν είμαστε κουρασμένες και απογοητευμένες, πόσο εύκολα αντιστεκόμαστε στη θέα ενός πλούσιου μπουφέ, αν παρασυρόμαστε εύκολα από την παρέα που παραγγέλνει στο μπαρ «ένα ακόμα ποτό» με τα απαραίτητα συνοδευτικά σνακ …

Το γεγονός δε ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας κατά βάση παραμένουν σταθερά στη διάρκεια της ζωής μας, αν συνειδητοποιήσουμε τη σύνδεσή τους με τις διατροφικές μας συνήθειες θα κατορθώσουμε να βρούμε τρόπους να τις ελέγξουμε αποτελεσματικότερα και να προσαρμόσουμε ανάλογα το διαιτολόγιό μας.

The Big 5: Κάντε το τεστ

 

 

 

© Copyright 2019 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
indie beauty

 

2018-01-22
Εσείς, πόσο…indie είστε;

Σας αρέσει να δοκιμάζετε προϊόντα από καινούργιες, άγνωστες μάρκες που ανακαλύψατε στο Instagram;...  

galenic

 

2018-11-13
​Join the Club!

Αγαπάτε τη φροντίδα Galénic; Έχετε δοκιμάσει προϊόντα της μάρκας των κορυφαίων δημιουργών εξαιρετικών...  

LIFTACTIV TESTLAB

 

2018-12-24
Τριπλό δώρο για την επιδερμίδα σας! 

Οι ανάγκες μιας γυναίκας που διανύει τη δεκαετία των 40 είναι πολλαπλές.  Το ίδιο και οι απαιτήσεις...  

LIFTACTIV TESTLAB

 

2019-01-08
​And the winners are…

Λίγο πριν τελειώσει το 2018, σας προσκαλέσαμε να συμμετάσχετε στο νέο μας TestLab για να δοκιμάσετε...  

athleisure beauty

 

2017-12-08
Καλωσήρθατε στην εποχή του athleisure beauty

Οι millenials θέλουν να νοιώθουν και να δείχνουν όμορφες –στον καθρέπτη και στο… Instagram- την...  

slimming

 

2018-03-28
Η κομψή σιλουέτα είναι στο... χέρι μας

Το παραδοσιακό γάντι αδυνατίσματος του οίκου Elancyl κυκλοφορεί σε λίγες μέρες στα φαρμακεία στη...  

Junk food και αναψυκτικά τύπου λάιτ, μελέτη

 

2015-09-13
Οι τηγανιτές πατάτες και… το φαινόμενο της αναπλήρωσης

Μια νέα επιστημονική μελέτη πάνω στις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 22.000 ενηλίκων στην...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;