CONNECT:  
             

Λίγο κρασί, λίγο καρπούζι  και …το SPF μας

Λένα Ιωαννίδου Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2022
Λένα Ιωαννίδου

 

summer Κάτω από τον  δυνατό ήλιο, στη θάλασσα ή –για πολλές από εμάς- στην πόλη, η αντηλιακή προστασία, το καπέλο και τα γυαλιά θα  προστατέψουν την επιδερμίδα από τις ακτίνες UV και τη φθορά που της προξενούν. Μπορούμε όμως να τη θωρακίσουμε ακόμα περισσότερο, αν επιλέξουμε σωστά, τι θα φάμε και τι θα πιούμε.

Το έχουμε πλέον εμπεδώσει. Το 80% της πρόωρης γήρανσης οφείλεται στη χρόνια έκθεσή της στον ήλιο. Το πόσο εκτεταμένες όμως θα είναι οι βλάβες στην επιδερμίδα εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από τα επίπεδα του οξειδωτικού στρες και από τη φθορά του DNA των κυττάρων της που ενδέχεται να προκαλέσουν οι ελεύθερες ρίζες στις βαθύτερες στιβάδες της. Τα αντηλιακά προϊόντα νέας τεχνολογίας, εκτός από τον γνωστό δείκτη SPF ενισχύονται πλέον με βιταμίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά για να προσφέρουν σφαιρική προστασία στην επιδερμίδα και να αντιμετωπίσουν όλες τις παράπλευρες συνέπειες από την έκθεσή της στην υπεριώδη ακτινοβολία . Μπορούμε όμως κι εμείς να βοηθήσουμε ώστε να περιοριστούν οι παράγοντες κινδύνου. Πώς; εκ των έσω, προσθέτοντας νόστιμες , καλοκαιρινές αντιοξειδωτικές πινελιές στο τραπέζι μας.

Κόκκινο κρασί

Μπορεί το καλοκαίρι το λευκό δροσερό κρασί να κερδίζει την πρώτη θέση στις προτιμήσεις μας, οι πολυφαινόλες όμως –η διάσημη ρεσβερατρόλη- που περιέχει εν αφθονία το κόκκινο κρασί , είναι αυτές που θα μας τροφοδοτήσουν με αντιοξειδωτικά , απαραίτητα για την καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών που σχηματίζονται από την έκθεση της επιδερμίδας στις ακτίνες UV. Αν πάντως δεν σκοπεύετε να προσθέσετε κόκκινο κρασί στο μενού σας, υπομονή λίγες μέρες ακόμα, μέχρι να ωριμάσουν τα κόκκινα σταφύλια. Είναι εξίσου ευεργετικά!

Τομάτες

Τις αποκαλούν «αντηλιακό της φύσης» και δικαίως, γιατί το λυκοπένιο, το ισχυρό αντιοξειδωτικό που περιέχουν οι τομάτες και ακόμα περισσότερο τα πιάτα –ναι, ισχύει και για τα γεμιστά!-ή τα προϊόντα που παρασκευάζονται από αυτές, έχει αποδειχθεί ότι παρέχει ευρεία προστασία από τις βλάβες που οφείλονται στην UV ακτινοβολία. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of British Dermatology, οι γυναίκες που κατανάλωναν καθημερινά 4 κουταλιές πάστα τομάτας με λάδι, για 3 μήνες, προστατεύονταν αποτελεσματικότερα από το ηλιακό έγκαυμα σε σύγκριση με τις εθελόντριες που κατανάλωναν μόνο ελαιόλαδο.

Καρότα

Μπορείτε να φάτε 6 καρότα την ημέρα; Αν σας φαίνεται υπερβολικό, ίσως και να το προσπαθήσετε αν μάθετε τι έδειξε μια έρευνα Κορεατών επιστημόνων: η επιδερμίδα των 30 γυναικών που κατανάλωναν καθημερινά 30 mg βήτα-καροτίνης* (τόση περιέχουν τα 6 καρότα που λέγαμε) για 3 μήνες, όχι μόνο μαύριζε ευκολότερα και πιο ομοιόμορφα-η βήτα καροτίνη ενεργοποιεί τη σύνθεση μελανίνης- αλλά ήταν καλύτερα προστατευμένη από τι ακτίνες UV και πιο ικανή να επανορθώσει τα κύτταρά της από τα σημάδια φωτογήρανσης!

*Η βήτα-καροτίνη είναι μια χρωστική ουσία (πρόδρομος της βιταμίνης Α) με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Ηλιόσπορος

Κυκλοφορεί παντού, στο πρωινό μαζί με γιαούρτι και φρούτα, στη σαλάτα ή στο θερινό σινεμά και είναι …φορτωμένος με αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε που προστατεύει την επιδερμίδα από εξωτερικές επιθέσεις, όπως η έκθεση στον ήλιο και καθυστερεί την εμφάνιση των σημαδιών φωτογήρανσης, ενώ τα θρεπτικά και αντιφλεγμονώδη λιπαρά οξέα όπως και οι φυτοστερόλες που περιέχει, βελτιώνουν τη λειτουργία του προστατευτικού φραγμού της.

Χόρτα και σκουρόχρωμα λαχανικά

Οι επιστημονικές μελέτες ανέδειξαν την αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση των μπρόκολων και την ικανότητά τους να ενεργοποιούν το φυσικό σύστημα άμυνας της επιδερμίδας απέναντι στις UV- χάρη στις πολυφαινόλες και τη σουλφοραφάνη που περιέχουν. Τώρα το καλοκαίρι όμως, μπορείτε κάλλιστα να επιλέξετε χορταρικά, φυλλώδη λαχανικά και ζαρζαβατικά εποχής, για παράδειγμα άγρια χόρτα, βλίτα, σπανάκι, πιπεριές , κολοκυθάκια , φρέσκα φασολάκια κ.α. Να θυμάστε πως όσο πιο έντονο και σκούρο πράσινο χρώμα έχουν τόσο πιο πλούσια είναι σε αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη συστατικά όπως λουτεΐνη, ζεαξανθίνη, ισοφλαβόνες και βιταμίνη C .

Καρπούζι

Τι πιο λαχταριστό από μια φέτα παγωμένο καρπούζι; Ο βασιλιάς των καλοκαιρινών φρούτων με το κόκκινο χρώμα που του δίνει το λυκοπένιο -το συναντήσαμε ήδη στις τομάτες – θα βοηθήσει την επιδερμίδα να αποφύγει να γίνει κι αυτή κόκκινη… από τον ήλιο.

Καρύδια

Ένα ακόμα απολαυστικό και γεμάτο ενέργεια συμπλήρωμα στο πρωινό –σκεφτείτε γιαούρτι, μέλι και καρύδια! Μέχρι πρόσφατα, γνωρίζαμε ότι τα καρύδια, χάρη στα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιέχουν προστατεύουν και θρέφουν την επιδερμίδα. Νεότερες μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωσή τους βοηθά επιπλέον την επιφανειακή στιβάδα της επιδερμίδας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τις ακτίνες UV, αποτρέποντας την απόπτωση των κυττάρων, δηλαδή την αποδόμηση και το θάνατό τους.

Τσάι και καφές

Ένα espresso freddo ή ένα παγωμένο τσάι (ει δυνατόν χωρίς ζάχαρη), θα σας ξυπνήσει, θα σας δροσίσει και επιπλέον θα προστατέψει τη νεανική εμφάνιση της επιδερμίδας σας. Μια παλιότερη έρευνα Ιαπώνων επιστημόνων έδειξε ότι η καθημερινή κατανάλωση των ροφημάτων αυτών, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε πολυφαινόλες προστατεύει την επιδερμίδα από τη φωτογήρανση και συγκεκριμένα από την εμφάνιση πανάδων!

Βασιλικός και μαϊντανός

Τα πιο διάσημα μυρωδικά των καλοκαιρινών πιάτων κρύβουν ένα ισχυρό βιοφλαβονοειδές, τη ζεαξανθίνη, μια ουσία που προστατεύει όχι μόνο την επιδερμίδα από τις επιθέσεις των ελευθέρων ριζών αλλά και τον αμφιβληστροειδή φακό των ματιών, φιλτράροντας το ορατό φως της UV ακτινοβολίας .

 

 

 

© Copyright 2022 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
skin ageing

 

2021-06-14
Ο χρόνος, τα σημάδια του και τα… γονίδιά μας

Είναι γεγονός ότι κάποιες γυναίκες μεγαλώνουν πιο όμορφα από κάποιες άλλες. Γιατί; Διότι από καθαρή...  

list of ingredients

 

2020-03-11
​Τι κάνει, τελικά, μια κρέμα αποτελεσματική;

Η υψηλή περιεκτικότητά της σε δραστικά συστατικά είναι η προφανής απάντηση. Όμως τα πράγματα δεν...  

gluten free cosmetics

 

2020-08-24
Καλλυντικά χωρίς γλουτένη: μήπως υπερβάλλουμε;  

Εδώ και αρκετά χρόνια, η βιομηχανία καλλυντικών, θέλοντας να συμβαδίσει με το πανίσχυρο πλέον trend του...  

skin penetration

 

2020-10-12
​Μέχρι πού φτάνουν τα συστατικά των καλλυντικών;

«Διεισδύει σε βάθος, δρα στην καρδιά των κυττάρων…». Όλες έχουμε κάποια στιγμή αναρωτηθεί τι ακριβώς...  

mature skin

 

2021-04-14
Στο κατώφλι των 50

Το πέρασμα στην ωριμότητα που σηματοδοτεί η δεκαετία των 50 συνοδεύεται από μία σειρά έντονων αλλαγών...  

microbiome

 

2021-04-16
Τα βακτήρια αγαπούν την επιδερμίδα μας

Γιατί μιλούν όλοι για το μικροβίωμα; Τι γυρεύουν τα προβιοτικά στα καλλυντικά μας; Και γιατί η βιολογική...  

 

2021-06-09
​Πίσω από τις λέξεις της ομορφιάς

Αν οι εντυπωσιακές «λέξεις-κλειδιά» στην ετικέτα μιας καλλυντικής κρέμας ήταν η μόνη σας πηγή ενημέρωσης...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;