CONNECT:  
             

Οι τηγανιτές πατάτες και… το φαινόμενο της αναπλήρωσης

Λένα Ιωαννίδου Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2015
Λένα Ιωαννίδου

 

Junk food και αναψυκτικά τύπου λάιτ, μελέτη Μια νέα επιστημονική μελέτη πάνω στις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 22.000 ενηλίκων στην Αμερική αποκαλύπτει ότι επιλέγοντας ποτά και αναψυκτικά τύπου λάιτ, ασυναίσθητα «αναπληρώνουμε»  τις θερμίδες  που γλιτώνουμε, καταναλώνοντας περισσότερο junk food!  

Τηγανιτές πατάτες, γλυκά, μπισκότα αλλά πάντα … με κόκα κόλα λάιτ. Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε σε αυτόν τον …παράλογο αλλά ακαταμάχητο συνδυασμό, μια νέα επιστημονική μελέτη αποδεικνύει ότι δεν είστε οι μόνες!

Τα νέα μας έρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο καθηγητής κινησιολογίας και δημόσιας υγείας του Πανεπιστημίου του Ιλινόις, δρ. Ruopeng An μελέτησε τα δεδομένα των 10 τελευταίων χρόνων μιας μεγάλης έρευνας που διεξάγεται από Εθνικό Κέντρο Στατιστικών Υγείας της Αμερικής, στην οποία ζητείται από τους συμμετέχοντες να θυμηθούν και να καταγράψουν οτιδήποτε τρώνε ή πίνουν σε 2 μη συνεχόμενες ημέρες.

Ο δρ. An συνέκρινε την καθημερινή πρόσληψη θερμίδων από 22.000 άτομα, στις οποίες συμπεριλαμβανόταν η κατανάλωση τροφών κενών θερμίδων, με πέντε τύπους ποτών –αναψυκτικά με ζάχαρη, αναψυκτικά λάιτ ή χωρίς ζάχαρη, καφές, τσάι και αλκοολούχα ποτά. Για τη μελέτη του χρησιμοποίησε μια λίστα με 661 τροφές κενών θερμίδων, δηλαδή υψηλής θερμιδικής ενέργειας αλλά χαμηλής θρεπτικής αξίας -π.χ. μπισκότα, σοκολάτα, παγωτό, γλυκά και τηγανιτές πατάτες- οι οποίες δεν κατατάσσονται στις βασικές ομάδες τροφών, δεν είναι απαραίτητες στον ανθρώπινο οργανισμό προσθέτουν όμως ποικιλία στο διαιτολόγιό μας.

Σύμφωνα με τα ευρήματά του, πάνω από το 90% των ατόμων που συμμετείχαν στη μελέτη, κατανάλωναν τροφές κενών θερμίδων, καθημερινά, «φορτώνοντας» τον οργανισμό τους κατά μέσο όρο με 482 θερμίδες παραπάνω!

Το 97% περίπου, των συμμετεχόντων, κατανάλωναν καθημερινά τουλάχιστον έναν από τους 5 τύπους ποτών, το 41%, τουλάχιστον δύο, ενώ πάνω από το 25%, κατανάλωναν τρία ή και περισσότερα είδη από την πεντάδα.

Ενώ όμως όσοι προτιμούσαν τον καφέ και τα αναψυκτικά διαίτης προσλάμβαναν καθημερινά λιγότερες θερμίδες σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν αλκοόλ ή αναψυκτικά και ροφήματα με ζάχαρη, η μελέτη έδειξε ότι ένα μεγάλο μέρος από το σύνολο των θερμίδων προερχόταν από τροφές κενών θερμίδων, δηλαδή junk food!

Χαρακτηριστική λεπτομέρεια της μελέτης: Τα παχύσαρκα άτομα που έπιναν ροφήματα λάιτ κατανάλωναν περισσότερες κενές θερμίδες από τα άτομα με φυσιολογικό βάρος που έπιναν αναψυκτικά και χυμούς με ζάχαρη…

Όπως παρατηρεί ο δρ. An, "ενδεχομένως τα άτομα που καταναλώνουν ροφήματα και αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη αισθάνονται ότι «δικαιούνται» να φάνε περισσότερο και έτσι επιλέγουν ένα γλυκό ή ένα σακουλάκι τσιπς. Ή ίσως αναγκάζονται να καταναλώνουν περισσότερες τροφές υψηλής θερμιδικής ενέργειας για να νοιώσουν απόλαυση από το φαγητό τους.”

Υπάρχει βέβαια και μια τρίτη πιθανή εξήγηση, επισημαίνει ο δρ. An. Ότι τα άτομα που επιλέγουν ροφήματα και αναψυκτικά λάιτ απλώς "ξεπλένουν" τις ενοχές που έχουν κάθε φορά που καταναλώνουν ανθυγιεινές τροφές…. Μπορεί να ισχύει ένας -ή και συνδυασμός - από τους τρεις μηχανισμούς. Δεν γνωρίζουμε ακόμα με ποιο τρόπο λειτουργεί αυτό το φαινόμενο της αναπλήρωσης”.

“Θα συμβούλευα τον κόσμο να καταγράφει προσεκτικά την καθημερινή θερμιδική πρόσληψη τόσο από τα ποτά όσο και από τις περιττές τροφές που καταναλώνει γιατί και τα δύο προσθέτουν θερμίδες-και πιθανότατα κιλά-στο σώμα. ” καταλήγει ο δρ. An. "Το να αντικαταστήσουμε απλά τα γλυκά ροφήματα και τα αναψυκτικά, με προϊόντα λάιτ δεν εγγυάται απαραίτητα ότι θα έχουμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα στην προσπάθειά μας να μειώσουμε ή να διατηρήσουμε το βάρος μας γιατί υπάρχει κίνδυνος να πέσουμε στην παγίδα του μυαλού μας και να… φάμε τις περιττές θερμίδες αντί να τις πιούμε!”.

Η μελέτη του δρ. Ruopeng An θα δημοσιευτεί στο επόμενο τεύχος του Περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας.

Πηγή: University of Illinois at Urbana-Champaign. "Diet beverage drinkers compensate by eating unhealthy food, study finds." ScienceDaily. ScienceDaily, 11 September 2015.

 

 

 

© Copyright 2019 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
indie beauty

 

2018-01-22
Εσείς, πόσο…indie είστε;

Σας αρέσει να δοκιμάζετε προϊόντα από καινούργιες, άγνωστες μάρκες που ανακαλύψατε στο Instagram;...  

galenic

 

2018-11-13
​Join the Club!

Αγαπάτε τη φροντίδα Galénic; Έχετε δοκιμάσει προϊόντα της μάρκας των κορυφαίων δημιουργών εξαιρετικών...  

LIFTACTIV TESTLAB

 

2018-12-24
Τριπλό δώρο για την επιδερμίδα σας! 

Οι ανάγκες μιας γυναίκας που διανύει τη δεκαετία των 40 είναι πολλαπλές.  Το ίδιο και οι απαιτήσεις...  

LIFTACTIV TESTLAB

 

2019-01-08
​And the winners are…

Λίγο πριν τελειώσει το 2018, σας προσκαλέσαμε να συμμετάσχετε στο νέο μας TestLab για να δοκιμάσετε...  

slimming

 

2018-03-28
Η κομψή σιλουέτα είναι στο... χέρι μας

Το παραδοσιακό γάντι αδυνατίσματος του οίκου Elancyl κυκλοφορεί σε λίγες μέρες στα φαρμακεία στη...  

athleisure beauty

 

2017-12-08
Καλωσήρθατε στην εποχή του athleisure beauty

Οι millenials θέλουν να νοιώθουν και να δείχνουν όμορφες –στον καθρέπτη και στο… Instagram- την...  

ANREye Supercharged Complex Synchronized Recovery

 

2018-10-05
​Ένα TestLab για… τα μάτια σας μόνο!

Έχετε το βλέμμα μονίμως καρφωμένο στο κινητό σας; Τις  νύχτες σας φωτίζει η... οθόνη του υπολογιστή;...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;