Υπάρχει τρόπος να βοηθήσουμε την επιδερμίδα μας, όχι να σταματήσει αλλά να προλάβει το ρολόι του χρόνου; Μπορούμε να αποφύγουμε τα σημάδια πρόωρης γήρανσης ή έστω να καθυστερήσουμε την εμφάνισή τους; Ναι, αρκεί να υιοθετήσουμε έγκαιρα μερικές απλές, καλές συνήθειες…

post item

«Τυχερή, έχει καλά γονίδια…». Ένα σχόλιο που ακούγεται συχνά όταν η επιδερμίδα μιας γυναίκας δείχνει νεανική, παρά την ηλικία της. Όμως αυτή είναι η μισή, ή πιο σωστά το … 20-30% της αλήθειας, αφού αυτό είναι το… μερίδιο ευθύνης των γονιδίων στο πώς γερνάμε. Για το υπόλοιπο 70%-80% αναζητήστε τον «ένοχο» στο περιβάλλον, στις συνήθειές μας και στον σωστό ή λάθος τρόπο που φροντίζουμε την επιδερμίδα μας. Αυτή είναι η αναλογία μεταξύ ενδογενούς ή χρονολογικής γήρανσης και εξωγενούς ή πρόωρης γήρανσης.

Τα καλά νέα όμως είναι, ότι τα σημάδια της πρόωρης γήρανσης μπορούμε να τα αποφύγουμε ή τουλάχιστον να τα καθυστερήσουμε σημαντικά, αναλαμβάνοντας δράση από νωρίς! Ας δούμε πώς…

Ποτέ χωρίς αντηλιακό. Οι πανταχού παρούσες ακτίνες UV οδηγούν σταθερά την κούρσα ταχύτητας με… «έπαθλο» την πρόωρη γήρανση. Γι αυτό, η προστασία της επιδερμίδας, χειμώνα- καλοκαίρι με ένα αντηλιακό προϊόν ευρέος φάσματος και δείκτη προστασίας τουλάχιστον SPF 30 θα πρέπει να γίνει από νωρίς καθημερινή συνήθεια αν θέλουμε να κλείσουμε το δρόμο στη φωτογήρανση και τα σημάδια της.

Πείτε όχι στο κάπνισμα. Θαμπή, γκρίζα όψη, λεπτές γραμμές. Κάπως έτσι η επιδερμίδα δείχνει την ενόχλησή της από το τσιγάρο- το δικό μας και των άλλων. Την ίδια στιγμή, στις βαθύτερες στιβάδες της, η νικοτίνη «κλέβει» οξυγόνο από τα κύτταρά της κι ο καπνός ενθαρρύνει την παραγωγή ενζύμων που φθείρουν το κολλαγόνο, επιταχύνοντας δραματικά τη διαδικασία γήρανσης.

Προσέξτε τι βάζετε στο πιάτο σας. Κάποιες τροφές βιάζονται να μας γεράσουν πριν την ώρα μας… Σύμφωνα με τους δερματολόγους, αν το διαιτολόγιό μας περιλαμβάνει σε καθημερινή βάση ακατάλληλες τροφές για παράδειγμα junk food, κόκκινο κρέας, trans λιπαρά, τηγανητά, επεξεργασμένους υδατάνθρακες, ζάχαρη, δεν διακινδυνεύουμε απλώς την καλή υγεία του οργανισμού μας, αλλά χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, πυροδοτούμε τους μηχανισμούς γήρανσης των κυττάρων της επιδερμίδας - μικροφλεγμονές που αδρανοποιούν τα φυσικά αντιοξειδωτικά μας ένζυμα και μια βλαβερή βιοχημική αντίδραση που ονομάζεται γλυκοζυλίωση. Υιοθετήστε ένα ισορροπημένο μενού, με τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και καλά λιπαρά. Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ, το οποίο αφυδατώνει την επιδερμίδα καθώς και της ραφιναρισμένης ζάχαρης.

Περιορίστε το στρες. Το multi-tasking, δηλαδή η ταυτόχρονη ενασχόλησή μας με πολλά και διαφορετικά projects, μας γεμίζει άγχος. Σύμφωνα όμως με τους επιστήμονες, το χρόνιο στρες αφυδατώνει την επιδερμίδα, την κάνει περισσότερο ευάλωτη στις φθορές από το περιβάλλον- λεπταίνει την κερατίνη στιβάδα- και, το χειρότερο, τη γερνά πιο γρήγορα επιταχύνοντας την απώλεια κολλαγόνου. Τέλος, οι διαρκείς συσπάσεις των μυών λόγω έντασης, οδηγούν γρήγορα σε ρυτίδες έκφρασης κάνοντας την επιδερμίδα να δείχνει ακόμα και 10 χρόνια μεγαλύτερη από όσο πραγματικά είναι.

Θωρακίστε την επιδερμίδα. Δεν είναι μόνο ο ήλιος κι οι ακτίνες του. Η αστική ρύπανση αλλά κι η έκθεσή μας στην ακτινοβολία που εκπέμπουν οι ηλεκτρονικές συσκευές, είναι οι νέες απειλές της εποχής μας που προκαλούν εξίσου σοβαρές φθορές στην επιδερμίδα και επιταχύνουν την εμφάνιση των πρώτων σημαδιών γήρανσης. Επιβάλλεται επομένως να τη θωρακίσουμε από νωρίς-ήδη από τη δεκαετία των 20- απέναντι στους εχθρικούς αυτούς παράγοντες επιλέγοντας ήπιες αλλά αποτελεσματικές καλλυντικές συνθέσεις, εμπλουτισμένες με ενυδατικά και αντιγηραντικά συστατικά-βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, λιπίδια κλπ.- που θα ενισχύσουν την άμυνά της και θα επανορθώσουν έγκαιρα τις φθορές πριν αυτές εξελιχθούν σε λεπτές γραμμές και ρυτίδες.

L.GR.MKT.02.2019.1238


<- Επιστροφή
Loading